Gerdab.IR | گرداب

در واکنش به عملیات چشم روباه؛

بی‌‎بی‌سی: همه به ما اعتماد دارند

تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۰

گزارش‌های بی‌بی‌سی فارسی برای مخاطبان در داخل ایران و برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان منبعی قابل اعتماد، محترم و ارزشمند است!

به گزارش گرداب، چند روز پس از انتشار خبر عملیات شناسایی فعالان مرتبط با بی‌بی‌سی فارسی، تلویزیون دولتی انگلیس مدعی شد که مخاطبانش دو برابر شده است.

"پیتر هاروکس"، مدیر سرویس جهانی بی بی سی، با اشاره به گزارشی که ادعا می کرد حاکی از افزایش مخاطبان بی بی سی فارسی در ایران است، در سخنانی جالب عوامل تلویزیون دولتی انگلیس را "شجاع" و "ایثارگر" نامید و مدعی شد: «گزارش های بی بی سی فارسی برای مخاطبان در داخل ایران و برای میلیون ها نفر در سراسر جهان منبعی قابل اعتماد، محترم و ارزشمند است!»

انتشار خبر عملیات موفقیت آمیز "چشم روباه" که منجر به شناسایی بدنه فعال جاسوسی مرتبط با بی بی سی شد با عکس العمل شتاب‌زده ضد انقلاب برای منحرف کردن اذهان عمومی از فعالیت های مشکوک این افراد به ظاهر رسانه ای همراه بوده است.

"صادق صبا" رئيس بخش فارسي شبکه دولتي انگليس، که یکی از سر خط های ارتباط این افراد درخارج است، اولین شخصی بود که با دستپاچگی در صدد عادی نشان دادن این ارتباطات برآمد.

وی این ارتباطات افشا شده افراد در ايران را عاطفی و احساسی جلوه داده و گفت: «بعضی از کسانی که در هفته‌های گذشته در ایران بازداشت شده‌اند، از دوستان خانواده و يا مرتبطین کارکنان بی بی سی بوده‌اند.»

منبع: جهان