Gerdab.IR | گرداب

صدای آمریکا:

آیت الله خامنه‌ای داغ تسلیم ایران را به دل غرب می‌گذارد

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

تا زماني كه آقاي خامنه‌اي تصميم‌گيرنده نهايي و حاضر در صحنه است، تحريم‌ها و فشارهاي غرب نمي‌تواند ايران را وادار به تسليم كند.

به گزارش گرداب، "صداي آمريكا" گفت: تا زماني كه آقاي خامنه اي تصميم گيرنده نهايي و حاضر در صحنه است، تحريم ها و فشارهاي غرب نمي تواند ايران را وادار به تسليم كند.

اين رسانه آمريكايي با مرور تحريم‌هاي غرب گفت: تنها راهي كه تحريم ها مي تواند مؤثر واقع شود اين است كه گروهي در ايران دست ها را بالا بگيرند، اما تا زماني كه آقاي خامنه اي تصميم‌گير نهايي است،چنين اتفاقي امكان‌پذير نيست و جمهوري اسلامي عقب‌نشيني نخواهد كرد.

از سوي ديگر روزنامه "لس آنجلس تايمز" در گزارشي نوشت: تشديد تحريم ها عليه ايران خطرناك است و مي تواند به جاي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران، نتيجه عكس داشته باشد و احساسات ضدغربي مردم ايران را شدت بخشد.

روزنامه آمريكايي افزود: اين خطر نيز وجود دارد كه موضوع تحريم اقتصادي و آثار آن، باعث شكاف بيشتر ميان كشورهاي عضو ائتلاف با غرب شود.

روزنامه انگليسي "اينديپندنت" نيز مواضع آمريكا و غرب در قبال برنامه هسته‌اي ايران را شديداً رياكارانه خواند و نوشت: غرب در زمان رژيم پهلوي پذيرفته بود ايران را به بمب اتمي مسلح كند.

"رابرت فيسك" با اشاره به متهم شدن ايران به تروريسم و ساخت سلاح اتمي نوشت: بد نيست به تاريخ فعاليت هاي هسته اي ايران نگاهي بيندازيم. در زمان سلطنت پهلوي، شاه متحد قديمي آمريكايي ها و انگليسي ها بود او مي گفت ما هم تسليحات اتمي را مي خواهيم. در آن زمان غرب به راحتي موافقت كرد و هيچ كس بر شاه ايران خرده نگرفت. اين آلماني ها با تجهيزات زيمنس بودند كه به ايران آمدند و كلنگ بوشهر را زدند و نه روس ها. پس از هشت سال جنگ تحميلي بر ايران از جانب عراقي كه ما مجهزش كرديم بود كه قفل تأسيسات بوشهر گشوده و فعاليت ها از سر گرفته شد. از همان زمان هم غربي ها تلاش ايران براي دستيابي به تكنولوژي هسته اي را ابزاري كرده و دائماً با آن بر تهران سخت گرفتند.

اينديپندنت با اشاره به متهم شدن ايران مي افزايد: مشكل اينجاست كه ايراني ها جنگ هاي اخير خود را بدون شليك حتي يك گلوله برده اند. اين "جورج بوش" و "توني بلر" بودند كه "صدام حسين" را كه دشمن شماره يك ايران در منطقه بود، نابود كردند. دشمنان ايران را در عراق كشتند و البته دوستان عرب ما نيز همچنان به امتيازگيري از ما به اين بهانه كه ما سني هستيم و ايران شيعه اي در سوداي رهبري منطقه ادامه مي دهند. اكنون هم جاي اندك تعجبي ندارد كه "ديويد كامرون" نخست وزير بريتانيا قراردادهاي چند ميلياردي تسليحاتي با اعراب منطقه امضا مي كند.

منبع: کیهان