Gerdab.IR | گرداب

هراس آمریکا از توانمندی ایران؛

درخواست اوباما از رهبر انقلاب درباره "تنگه هرمز"

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۰

روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به رهبر ایران، نگرانی و هراس خود را از تهدید ایران مبنی بر انسداد تنگه هرمز آشکار ساخته است.

به گزارش گرداب، روزنامه نیویورک تایمز از ارسال نامه‌ای از سوی "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا به رهبر ایران حضرت آیت‌الله "خامنه‌ای" خبر داد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، مضمون این نامه که متن آن هنوز منتشر نشده است، مربوط به هشدارهای ایران نسبت به انسداد تنگه هرمز است و اینکه این اقدام ایران می‌تواند اقتصاد جهانی به‌ویژه غرب را با بحران روبرو کند.

این روزنامه اعلام کرد که مقامات حکومت آمریکا این نامه را از طریق کانال‌های امنیتی خود به ایران ارسال کرده‌اند و یادآور شد که این موضوع نشانگر عمق نگرانی آمریکا از افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.

هنوز هیچ یک از مقامات رسمی کشورمان وجود چنین نامه‌ای را تایید نکرده‌اند.

ناظران سیاسی بر این عقیده‌اند که در صورت درست بودن ادعای نیویورک تایمز مبنی بر ارسال چنین نامه‌ای از سوی اوباما، این اقدام بیش از هر چیز بیانگر اذعان غرب و سران کاخ سفید به توانایی ایران در انسداد تنگه هرمز و هراس از عملی شدن این تهدید است.

این در حالی است که مقامات کشورمان در گذشته و امروز، بستن تنگه هرمز را واکنشی طبیعی و به حق از سوی ایران در قبال تهدیدات دشمنان می‌دانند و عواقب چنین اقدامی را متوجه کسانی می‌دانند که همواره خواسته‌اند ایران را با تهدید و زور به عقب نشینی از مواضع برحق‌اش وادارند.
 
منبع: فارس