Gerdab.IR | گرداب

بازی‌های رایانه‌ای مربی سربازان انگلیسی

تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۰

وزارت دفاع انگلستان به منظور آموزش بهتر سربازان خود نسل جدید فناوری‌هایی را به کار می‌گیرد که این فناوری‌ها در اصل بر پایه بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کنند.

به گزارش گرداب به نقل از الکترونیستا، یکی از روش‌های آموزش مجازی وزارت دفاع "انگلیس" برای سربازان این کشور "Virtual Battlespace 2 "نام دارد که در اصل نسخه اصلاح شده یک بازی رایانه‌ای معمولی محسوب می‌شود.

بازی‌هایی که این مرکز برای آموزش سربازان به کار می‌برد در اصل بازی‌های جنگی کنسول‌های" Xbox 360 "و "PlayStation 3" هستند که اندکی تغییر یافته‌ و اصلاح شده‌اند.

وزارت دفاع این کشور همچنین با استفاده از رایانه لوحی "iPad" تلاش می‌کند به صورت مجازی آموزش‌های لازم برای پرواز را به نیروهای نظامی خود بدهد و از این طریق هزاران دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.

سخنگوی وزارت دفاع انگلستان همچنین توضیح داد که این مرکز آمادگی خود را برای خرید سیستم‌های شبیه‌سازی شده از میدان‌های نبرد برای آموزش سربازان خود را اعلام کرد و توضیح داد که صنعت بازی‌های رایانه‌ای و مراکز توسعه‌دهنده بازی‌ها می‌توانند محصولات مناسب خود را به وزارت دفاع بفروشند.

این مرکز سعی دارد بازی‌های خریداری شده از سوی مراکز توسعه‌دهنده بازی‌ها را اصلاح کرده و با مناسب‌سازی آن‌ها برای سربازان خود، به صورت مجازی آموزش‌های لازم را انجام دهد. این اصلاحات شامل استفاده از اسلحه‌های واقعی‌تر می‌شود تا عکس‌العمل آن‌ها در میادین نبرد مانند دنیای واقعی باشد.

منبع: فارس