Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ فیس بوک شما را پیش بینی می‌کند!

تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۰

فیس‌بوک می‌داند که تابستان گذشته را چگونه سپری کرده‌اید و تابستان آینده را چگونه خواهید گذراند؟

به گزارش گرداب به نقل از رجیستر، فیس‌بوک در گامی دیگر در راستای پیش‌بینی رفتار کاربران، گزینه "رویدادهای پیشنهادی" (Suggested Events) را ارائه کرده است. این ویژگی به کاربران ایده‌های موذیانه‌ای را برای تعطیلات آخر هفته پیشنهاد می‌دهد؛ پیشنهاداتی متناسب با سلیقه و علاقه شما. بله! زوکربرگ می‌داند در مغز شما چه می‌گذرد!

رویدادهای پیشنهادی، جای رویدادهای دوستان در ستون سمت چپ صفحه فیس‌بوک را خواهد گرفت و همان‌طور که از نامش برمی‌آید، به شما میهمانی‌ها، ملاقات‌ها و وقایعی از این دست که فکر می‌کند دلتان بخواهد به صورت سرزده و بدون دعوت در آن حاضر شوید را نشان می‌دهد.

طبیعی است که این سایت تنها میهمانی‌هایی را به شما نشان دهد که به آن‌ها دعوت شده‌اید، اما ویژگی رویدادهای پیشنهادی، اطلاعات شما و دوستانتان در این سایت و حتی سلیقه موسیقایی شما را مورد کندوکاو قرار می‌دهد. در مرحله بعد از داده‌های حاصل به عنوان ورودی برای الگوریتمی که می‌تواند تشخیص دهد شما دوست دارید اوقات فراغت خود را چگونه بگذرانید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیس‌بوک هم اکنون در حال بررسی این ویژگی است، اما آن را برای میلیون‌ها کاربر خود فعال خواهد کرد.

افراد خوش‌بین، این ویژگی فیس‌بوک را عامل افزایش تعاملات اجتماعی افراد می‌دانند، اما کارشناسان منتقد این ویژگی، " رویدادهای پیشنهادی" را یکی دیگر ازبازی‌های ذهن عجیب و غریب فیس‌بوک می‌دانند که نشان می‌دهد فیس بوک چه قدر شما و زندگی‌تان را خوب می‌شناسد؛ بازی‌هایی که کاربران فیس‌بوک باید بسیار مراقب باشند که فریبشان را نخورند و بازنده این بازی پیچیده نشوند.

این اقدام فیس‌بوک را بیشتر در محوریت رویدادهای تبلیغاتی قرار خواهد داد.

این ویژگی، یکی دیگر از نشانه های رسوخ فیس‌بوک به عمق حریم خصوصی افراد و خطرات متعاقب آن است؛ خطراتی که نادیده گرفتن آن‌ قطعا نشانه خوبی نیست. اغلب کابران فیس‌بوک تاکنون با چنین خطراتی مواجه شده‌اند و مستندات موجود در این زمینه غیر قابل انکار یا نادیده گرفتن است.