Gerdab.IR | گرداب

شكنجه شاعر انقلابی ليبيايی به دست مزدوران قذافی

تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

مزدوران قذافي يك شاعر جوان و انقلابي ليبيايي به نام "ربيع شرير" را به شدت شكنجه كردند.

به گزارش گرداب، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاري شعر و ادب عربي نوشت: شبكه رسمي تلويزيوني ليبي براي ايجاد رعب در اين كشور نواري از شكنجه شاعر ليبيايي به نام ربيع شرير و از فعالان انقلابي ليبي پخش كرد.

بنابر اين گزارش در اين نوار 24 دقيقه‌اي اين شاعر جوان ليبيايي در حالي كه بر روي زمين افتاده، دو نفر از اعضاي گردان‌هاي قذافي او را شكنجه مي‌كنند.

در اين نوار اين شاعر جوان سگ و خائن خطاب شده و به او گفته مي‌شود كه بايد اعتراف كند كه ليبي را به دشمنان فروخته و به آن خيانت كرده است و اين در حالي است كه صداهاي فرياد ربيع شرير به گوش مي‌رسد.

ربيع شرير از انقلابيون و شعراي شهر "زاويه" ليبي است كه در 17فوريه گذشته و با آغاز انقلاب به جمع انقلابيون اين كشور پيوست و رهبري گروهي از جوانان شهر زاويه را به دست گرفت.

وي مسئوليت ارتباط با رسانه‌ها را بر عهده داشت و در خلال اين مسئوليت به شبكه‌هاي العربيه و الجزيره و شبكه‌هاي ديگر اعلام كرد كه زاويه به انقلابيون پيوسته كه همين امر موجب تحت پيگرد قرار گرفتن شرير از سوي مزدوران قذافي شد.

ربيع شرير پس از تسلط نيروهاي قذافي بر شهر زاويه در مارس گذشته برادر كوچكش را از دست داد و در جريان تشييع او ترور شد كه جان سالم بدر برد.

به گفته منابع خبري وي با رد پيشنهاد انقلابيون مبني بر ترك شهر زاويه به دوستانش كه به دنبال فرار از اين شهر بودند كمك كرده و به دوستانش گفته است: «هرگز از زاويه خارج نمي‌شوم مگر شهيد يا زنداني و شهري را كه ده‌ها شعر در آن سروده‌ام را ترك نخواهم كرد.»

بنابر اين گزارش تاكنون چندين مركز ادبي از جمله كانون اديبان و نويسندگان مصر اين اقدام مزدوران رژيم قذافي را محكوم كرده‌اند.