Gerdab.IR | گرداب

در کنگره آمریکا و با حضور عناصر ضد انقلاب تاکید شد؛

تبلیغ زندگی آمریکایی و ایران باستان برای مقابله با ایران اسلامی

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۰

در جلسه نمایندگان کنگره آمریکا بر تبلیغ سبک زندگی آمریکایی و باستانگرایی از طریق تهیه برنامه های رادیو و تلویزیونی برای مقابله با ایران اسلامی تاکید شد.

گرداب- در جلسه ای که برای بررسی وضعیت رسانه های خارجی آمریکا در کنگره تشکیل شده بود، بر راهکار برجسته سازی دوران ایران باستان با نشان دادن شکوه و عظمت آن دوران، برای مقابله با ایران اسلامی  تاکید شد.

نمایندگان در خصوص راهکارهای نفوذ بیشتر صدای آمریکا در ایران و مقابله با پارازیت های ضد عملیات روانی ایران صحبت کردند.

قابل ذکر است که جلسه با حضور و سخنرانی عباس فخرآور یکی از عناصر فراری ضد انقلاب در کنگره آغاز شد.

در این جلسه نمایندگان تاکید کردند که شبکه‌های BBG (رسانه های دولتی آمریکا) باید به تولید و انتشار اطلاعات مهم و ضروری برای مردم ایران، جهت عملیات روانی و مقابله با اخبار منتشر شده از رسانه های داخلی ایران، ادامه دهد.

نمایندگان کنگره در این جلسه بزرگترین مشکل رسانه های خارجی آمریکا از جمله صدای آمریکای فارسی (VOA PNN) و رادیو فردا را برای عملیات روانی بر ذهن های مردم ایران، اختلال امواج و پارازیت هایی می دانند که از سوی ایران برای مقابله با این رسانه ها صورت می پذیرد.
 
باید ایران باستان را برجسته کنیم و آن را در مقابل ایران اسلامی قرار دهیم
نمایندگان کنگره با صراحت به این استراتژی تاکید کردند که برای مقابله با ایران باید در رسانه های خارجی به باستانگرایی دامن زده و شکوه و عزت آن دوران را به نمایش بگذاریم.

"اندرس ویمبوش" که به نمایندگی از بی بی جی در این جلسه حضور داشت گفت: «ما می توانیم از طریق تهیه برنامه هایی که به گذشته ایران شأن و عزت دهد، درباره میراث 2500 ساله ایران صحبت کنیم. برنامه ریزی بلندمدتمان، ما را به آرمان های مردم ایران که ارتباط یافتن با جهان پیرامون است، پیوند می دهد.»

وی افزود: «تعدیلات و بهبود برنامه های تلویزیون فارسی صدای آمریکا در این جهت است که خبرهای تحقیقی بیشتر، توجه بیشتر به زندگی آمریکایی، پوشش تاریخ و فرهنگ ایران و گزارشات اقتصادی مفصل را فراهم کند و برنامه هایی را تدوین کند که بحث و جدل بین نمایندگان گروه های مرجع سیاسی و اجتماعی ایران به وجود آورد.»

او تاکید کرد: «افزایش برنامه های اقتصادی، فساد دولتی، باندهای کالایی و همچنین فعالیت اقتصادی سپاه پاسداران را نشان می دهد. از مسائل مورد توجه می تواند بحث درباره توانمندی عظیم اقتصادی ایران باشد؛ که باید رهبری ایران برنامه هسته ای و فعالیت های بدخواهانه اش در منطقه را متوقف کند و دولت این کشور باید این توانمندی ها را درجهت منافع شهروندان به کار گیرد.»

راه موفقیت صدای آمریکا
نمایندگان در خصوص تعامل با اغتشاشگران از سوی شبکه صدای آمریکای فارسی و انعکاس ویدئوهای اغتشاشات که به وسیله اغتشاشگران صورت گرفته در این جلسه صحبت کردند.

در گزارش این جلسه در خصوص پوشش های اخبار داخلی ایران ادعا می شود که در گزارش رویدادها و حوادث ایران، رادیو فردا تحولات و رخدادهای ایران را پوشش می دهد. نمایندگان بر تقویت برنامه های صدای آمریکا تاکید کرده و راه موفقیت آن را دستیابی به ماهواره قدرتمند و امن، دسترسی به رادیو و اینترنت برای برنامه ریزی PNN برای ایران دانستند.

گزارش این جلسه می افزاید: با توجه به اهمیت پخش اخبار در ایران، شورا، بازبینی دقیقی از قابلیت‌های برنامه انجام داد. با در نظر گرفتن اینکه این برنامه ها باید تأمین کننده نیازهای مخاطبان ایرانی و همچنین منافع ملی امریکا باشد.

ویمبوش در بخش دیگری تاکید کرد: «یافته‌های تکنولوژیک و راه حل‌های دیپلماتیک برای مقابله با اقدامات ایران، در جهت دستیابی به اهداف BBG ضروری است.»
 
منبع: مشرق