Gerdab.IR | گرداب

فرمانده نیروی‌های مسلح انگلیس:

اگر شورشی بودم از جنگ سایبری استفاده می‌کردم

تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

ژنرال ریچارز گفت: «اگر من یک کشور متخاصم یا یک جنبش شورشی را اداره می‌کردم، از شکل حملات سایبری برای برپایی جنگ استفاده می‌کردم؛ چرا که این نوع جنگ به صورت نیمه‌پنهان، ارزان و بدون به خطر انداختن جان افراد است.»

وزارت دفاع انگلیس با تاکید بر اینکه جنگ‌های آتی سایبری خواهند بود، در نظر دارد تا با تاسیس یک مقر سایبری، هم به محافظت از انگلیس در برابر حملات سایبری بپردازد و هم به انجام حملات سایبری اقدام کند.

به گزارش گرداب، وزارت دفاع انگلیس در نظر دارد تا با تاسیس یک مقر سایبری، هم به محافظت از انگلیس در برابر حملات آنلاین بپردازد و هم دست به انجام حملات بزند.

ژنرال دوید ریچاردز، فرمانده ستاد دفاع انگلیس، در این خصوص گفته است:« از آنجا که اینترنت نقش حساسی را در کنار نیروهای موجود در میدان نبرد بازی می‌کند، جنگ شاهد یک "تغییر فرهنگی" خواهد بود.»

وی افزود: «باید بیاموزیم که همانند خشکی، دریا و آسمان، در فضای سایبری نیز دفاع کنیم، عملیات تأخیری انجام دهیم، حمله کنیم و دست به رزمایش بزنیم و در صورت لزوم تمام این کار‌ها را هم‌زمان انجام دهیم. جنگ‌های آینده بُعد سایبری را نیز همیشه در بر خواهد داشت و می‌تواند تبدیل به شکل غالب شود.»

هفته گذشته فرمانده ارتش انگلیس از مقر سایبری آمریکا بازدید کرد. این مقر ماه می‌سال قبل به منظور هماهنگی بین واحد‌های سایبری و نیروهای مسلح آمریکا شروع به کار کرد.

ژنرال ریچارز معتقد است از آنجا که دشمنان به طور فزاینده‌ای به دنبال راه‌های نوین حمله‌اند، چنین تسهیلاتی می‌تواند برای نیروهای انگلیس مزیتی در امکانات دفاعی این کشور باشد. وی به روزنامه ساندی تایمز گفت: «در حال حاضر ما از مقر سایبری برخوردار نیستیم و من بسیار مشتاقم که چنین مقری داشته باشیم. چه بخواهیم و چه نخواهیم، سایبر بخشی از جنگ‌های آتی است، درست همان‌طور که امروزه تانک‌ها و هواپیما‌ها بخشی از جنگند. این یک تغییر فرهنگی است.»

وی در ادامه می‌گوید: «فکر نمی‌کنم که در آینده جنگ بین کشور‌ها به‌‌ همان شکلی شروع شود که ۱۰ سال قبل روی می‌داد، بلکه به شکل حملات سایبری یا بانکی خواهد بود. اگر من یک کشور متخاصم یا یک جنبش شورشی را اداره می‌کردم، از چنین روشی برای برپایی جنگ استفاده می‌کردم؛ چرا که این نوع جنگ به صورت نیمه‌پنهان، ارزان و بدون به خطر انداختن جان افراد است.»

منبع: مشرق