همراه اول سرویس VoLTE را فعال کرد

همراه اول سرویس VoLTE را فعال کرد
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷

همراه اول سرویس VoLTE را به رایگان و برای گوشی هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند، فعال کرد.

به گزارش گرداب، از 21 آبان ماه اپراتور اول سرویس VoLTE را فعال کرد. به این ترتیب از این پس مشترکین همراه اول می توانند مکالمه ای با بهترین کیفیت صدا (HD) را تجربه کنند. آخرین نسل شبکه تلفن همراه (LTE) همراه اول به امکان تماس صوتی مجهز شده است و به مشترکین این امکان را می دهد که بتوانند بر بستر آن شبکه مکالمه ای با آخرین استانداردهای جهانی داشته باشند.
  
پیامک مربوط به راه اندازی این سرویس برای مشترکانی که گوشی های شان از این امکان پشتیبانی می کند ارسال شده و همین موضوع سبب شد برخی گمان کنند هزینه ای برای شان منظور شده است. اما پیگیری های خبرنگار ما از همراه اول نشان می دهد که این سرویس کاملا رایگان است و هزینه جدیدی غیر از هزینه مکالمه به مشترک تحمیل نمی کند.
 
براساس این گزارش فناوری انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (Voice over LTE) یا همان (VoLTE) یک فناوری نوین است که برای پشتیبانی از مکالمه صوتی در شبکه 4G یا LTE ضروری است و بدون استفاده از این فناوری نمی توان در شبکه نسل چهارم تماس برقرار کرد.
 
به سبب آن که تماس VoLTE از بستر شبکه های 2G و 3G نمی گذرد، علاوه بر این که تجربه مکالمه صوتی با کیفیت بسیار بالاتری را برای مشترکان به ارمغان می آورد، امکان استفاده همزمان از صوت و دیتا را نیز فراهم می کند. بنابراین مشترکان می توانند در حین مکالمه صوتی از اینترنت استفاده کنند و برای مثال، می توانند بر بستر اینترنت پیغام، عکس، ویدیو و محتوای دیگر دریافت و ارسال کنند.
 
براساس این گزارش تمام مشترکانی که دارای تلفن همراه با قابلیت VoLTE همراه اول باشند با قرارگرفتن در پوشش شبکه LTE و برقراری تماس به صورت معمول یک تماس با کیفیت VoLTE خواهند داشت. نحوه برقراری تماس از طریقVoLTE هیچ تفاوتی با تماس عادی ندارد.
گوشی های تلفن همراه Huawei P10، Huawei P10+ ، Samsung S8 ، Samsung S8+ ، LG M700(Q6 Plus) و  LG M700 (Q6 Prime) اولین مدل های تلفن همراه با قابلیت پشتیبانی از VoLTE همراه اول هستند. 
تلفن های همراه دیگر با برند ها و مدل های مختلف پس از این به لیست تلفن ها با قابلیت پشتیبانی از سرویس VoLTE  اضافه خواهند شد.
 
همچنین مشترکانی که دارای این گوشی های همراه هستند می توانند با به روزرسانی های تلفن های همراه خود و شماره گیری *۱۰*۲۴۵۱# این سرویس را فعال کنند. 



منبع: ایستنا