دسترسی کامل پلیس چین به اطلاعات کاربران

دسترسی کامل پلیس چین به اطلاعات کاربران
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷

پلیس چین حق دسترسی کامل به محتواهای آنلاین کاربران را از سرویس دهنده های اینترنتی دریافت کرد. این موضوع یعنی از این پس پلیس چین می تواند در همه امور مرتبط با کاربران در فضای مجازی مطلع باشد.

به گزارش گرداب، مقامات چینی در حال حاضر مجوز رصد اطلاعات متعلق به هر شرکت اینترنتی کشور خود را دارند و اگر سابقه اینترنتی را در ارتباط با امنیت سایبری مشاهده کنند، خواستار تاریخچه اینترنت شهروندان می شوند.

طبق بیانیه ای که ماه گذشته در وبسایت وزارت امنیت عمومی چین منتشر شد، ارائه دهندگان خدمات اینترنت باید در مورد تاریخچه های اینترنتی شهروندان اطلاعات بیشتری کسب کنند، چرا که اگر پرسنل امنیت عمومی این کشور رفتارهای کاربری مشخص را مغایر با امنیت عمومی در نظر بگیرند،  پلیس بازرسان را روانه شرکت های  ارائه دهنده خدمات اینترنت می کند.

 
برخی از این داده ها می توانند اطلاعات ثبت نام کاربر و سیاهه های مربوط به اینترنت را شامل شود. بر اساس این بیانیه، بازرسان می توانند اقدامات احتیاطی شرکت علیه حملات سایبری و گسترش محتوای غلط  را بخشی از فعالیت های تروریستی را ارزیابی کنند.

 
مدیران باید هر گونه درخواست اطلاعات را برای شناسایی آسیب پذیری های احتمالی با فهرست مورد نظر پلیس چین مطابقت دهند. این قانون جدید نزدیک به دو سال پس از آن مطرح می شود که یک لایحه امنیت سایبری در خصوص شرکت های خارجی اجرا شده است. قانونی که  موجب نگرانی گسترده در سطح بین المللی شده است.

در همین حال اپل برای ساخت یک مرکز داده در چین برنامه ریزی کرده است. مرکزی برای ذخیره داده های کاربران خود که اکنون به نظر می رسد تحت نظر دولت اداره می شود.





منبع: انتخاب