کاربران سعودی در صفحات مجازی افراد مطرح کشور چه می کنند؟

کاربران سعودی در صفحات مجازی افراد مطرح کشور چه می کنند؟
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

تعداد قابل توجه کاربرانی که اهل و یا ساکن عربستان هستند، در صفحات مجازی افراد مشهور کشورمان معنای خاصی را به ذهن متبادر می‌کنند.

به گزارش گرداب، تفرقه‌اندازی بین افراد و گروه‌ها و جریان‌های مختلف، اگر نگوییم موثرترین، قطع به یقین یکی از کارآمدترین شیوه‌های استکبار و به ویژه آمریکا و انگلیس برای ضربه زدن و آسیب به کشورهای مسلمان و به طور خاص جمهوری اسلامی است. روش‌ها و اقدامات غرب برای تفرقه‌افکنی به یک و یا چند شیوه منحصر نمی‌شود؛ روزی با انتشار شایعات بین اقوام مختلف، روزی با جریحه دار کردن احساسات اقلیت‌ها در جهت اختلاف افکنی بین مردم و مسئولین، روزی با انتساب صحبت‌های کذب به برخی مدیران در راستای مکدر کردن خاطر مردم عزیز کشورمان و روزی هم از طریق انتشار مطالب گسترده‌ در فضای مجازی، که مقابله با این مورد آخر به جهت انتقال مطالب با سرعت فراوان و همه گیر شدن آن در زمانی بسیار ناچیز به شدت سخت می‌باشد که این امر بر لزوم توجه مضاعف مسئولان  بر حوزه فضای سایبری در داخل کشور دلالت می‌کند.

چند سالی است که با ظهور و گستردگی خیره کننده‌ی پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی در بین لایه‌های مختلف مردم، نظام سلطه ابزاری موثر و جدید را در راستای رسیدن به مطامع خود که تفرقه افکنی یکی از آن هاست به دست آورده و یا بهتر بگوییم، ایجاد کرده است.

حتما شما هم تا به حال در صفحات اجتماعی افراد شناخته شده و پرمخاطب کشورمان شاهد فحاشی به مسئولین نظام و بعضا اختلاف افکنی برخی کاربران در قالب کامنت بوده اید؛ چیزی که مسلم است اینست که این حجم درج مطالب کینه توزانه و اختلاف افکنانه در این صفحات، بدون سازماندهی و حمایت مجدانه‌ی دشمنان از آنسوی مرزهای ایران اسلامی صورت نمی‌پذیرد.

به تازگی سید یاسر جبرائیلی با انتشار نموداری در صفحه اینستاگرام خود از آمار قابل توجه کاربرانی که از طریق ریاض صفحه وی را رصد و دنبال می‌کنند پرده برداشت. مطمئنا انتشار فراوان مباحث و شایعاتی نظیر وجود صیغه‌خانه‌ها در استان خراسان رضوی و یا درج مطالبی همچون تعرض مردان ایرانی به زنان عراقی و موضوعاتی از این قبیل در اینستاگرام و شیوع آن بین برخی کاربران ایرانی و عراقی، حکایت از وجود ضلع سومی برای تکمیل شدن این مثلث تفرقه و فتنه دارد؛ مثلث سه ضلعی‌ای که یکسوی آن عده‌ی بسیار قلیلی از مزدوران داخلی در خدمت سعودی و در سوی دیگر مزدوران عراقی در خدمت عربستان و در ضلعی که مهم ترین بخش این مثلث است، تیم مدیریت این جریان که از ریاض وظیفه‌ی هدایت و خط دهی به این دو گروه را بر عهده دارد، قرار دارند.

مثلثی که چند سالیست با حسنه شدن روابط دو کشور شیعی ایران و عراق و رونق گرفتن  مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی، در آستانه ماه محرم، با انتشار مطالب بی اساس و شایعات دروغین و اغلب تکراری، سعی بر روشن کردن آتش تفرفه و اختلاف بین این دو کشور شیعی دارد. اما چیزی که در این میان به وضوح نمایان است،  افزایش قدرت و توان روزافزون ایران و عراق در سطح بین المللی و منزوی شدن عربستان و اذناب آن که شامل برخی کشورهای حوزه خلیج فارس می‌باشد، است.

ان‌شاءالله امسال نیز حضور عاشقان و دلدادگان حسینی از سراسر جهان در مراسم پیاده روی اربعین، موجب نمایش اقتدار شیعیان در دنیا و رسوایی دشمنان شیعه، به ویژه وهابیت و سلفیت و آمریکا و سایرین خواهد شد.

در ادامه دیدن آماری که رضا رشیدپور مجری مطرح رسانه ملی، از دنبال کنندگانی که از ریاض (پایتخت عربستان) صفحه وی را رصد می‌کنند خالی از لطف نیست؛ آماری که نشان دهنده حضور حدود16000 کاربر سعودی نشین در صفحه اینستاگرام رشیدپور است.

رشیدپور در اینستاگرام خود نوشت:

دو درصد از دنبال کنندگان صفحه من در اینستاگرام‌، اهل و یا ساکن ریاض هستند. یعنی چیزی حدود شانزده هزار نفر. بسیاری از دوستان هنرمند هم وضعیت مشابهی دارند. به دلیل ناسازگاری وی پی ان با اینستاگرام بعید است که علت اصلی، استفاده از فیلتر شکن باشد. با توجه به حجم قابل توجه بی اخلاقی و فحاشی و اختلاف افکنی بین مردم و چهره های اجتماعی و ... در فضای مجازی، تحلیل شما چیست؟

کاربران سعودی در صفحات مجازی افراد مطرح کشور چه می کنند؟