افزایش بودجه جهانی فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۹

افزایش بودجه جهانی فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

نتایج بررسی های موسسه تحقیقاتی تک پرو ریسرچ نشان می دهد صرف بودجه در حوزه فناوری اطلاعات در سال آینده میلادی افزایش می یابد.

به گزارش گرداب، تحقیقاتی که در این زمینه توسط موسسه مذکور صورت گرفته نشان می دهد شرکت های مختلف تجاری و نهادهای دولتی در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ آمادگی بیشتری برای صرف بودجه در حوزه فناوری اطلاعات دارند.

بر همین اساس، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان گفته اند سازمان تحت مدیریت آنها قصد دارد بودجه بیشتری را در زمینه فناوری های مختلف مرتبط با فناوری اطلاعات هزینه کند. در این میان، امنیت کماکان و مانند سال های گذشته محبوب ترین حوزه است و ۶۳ درصد پاسخ دهندگان اولویت اول را به آن داده اند.

بعد از امنیت، استفاده از خدمات کلود در رتبه دوم اهمیت قرار گرفته است و ۴۸ درصد پاسخ دهندگان به آن اشاره کرده اند. رتبه سوم نیز با ۴۴ درصد به آموزش داخلی کارکنان برای افزایش مهارت های آنها درحوزه فناوری اطلاعات اختصاص یافته است.

کارشناسان تک پرو ریسرچ معتقدند از جمله علل اصلی افزایش اقبال به صرف بودجه در حوزه فناوری اطلاعات می توان به تحول اساسی کسب و کارها به علت همه گیرشدن فناوری های مبتنی بر  آی تی و افزایش درآمد اشاره کرد.

صاحبان مشاغل همچنین امیدوارند توجه به آی تی موجب شود تا آنها با سرعت بیشتری شاهد بازگشت سود حاصل از سرمایه گذاری های خود باشند.