حذف حساب های کاربری ایرانی از reddit

حذف حساب های کاربری ایرانی از reddit
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

وبگاه آمریکایی Reddit، در حمایت از رژیم صهیونیستی و عربستان ۱۴۳ حساب مرتبط با ایران را حذف کرد.

به گزارش گرداب، وبگاه آمریکایی Reddit در بیانیه‌ای اعلام کرده ۱۴۳ حساب کاربری که مطالبی همسو با ایران و در انتقاد از آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان داشته ‌اند را حذف کرده است.

این وبگاه اشتراک‌گذاری اخبار در بیانیه‌ای اعلام کرده همانند فیسبوک، گوگل و توئیتر، حساب‌های کاربری مرتبط با ایران را حذف کرده است.

هفته گذشته شرکت گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد 58 حساب کاربری مرتبط با ایران را از روی وبگاه یوتیوب و دیگر وبگاه‌ها حذف کرده است. مطابق این بیانیه، این شرکت 39 حساب کاربری روی سرویس یوتیوب، 13 حساب کاربری روی سرویس گوگل‌پلاس و 6 وبلاگ روی سرویس بلاگر را که انگلیسی‌زبان بوده‌اند شناسایی و حذف کرده است.

قبل از گوگل فیس‌بوک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود بیش از 650 صفحه مرتبط با ایران را به‌خاطر «رفتارهای غیرقابل اعتماد» حذف کرده است. شبکه اجتماعی توئیتر نیز اعلام کرد که 284 حساب کاربری را حذف کرده است که تعداد زیادی از آنها احتمالاً مربوط به ایران بوده است.

شرکت گوگل در بیانیه خود تصریح آورده بود که بعد از همکاری نزدیک با شرکت فایرآی 58 حساب کاربری مرتبط با ایران را از وبگاه یوتیوب و دیگر سرویس‌های خود حذف کرده است. «فایرآی» یک شرکت وابسته به سیا است.

وبگاه ردیت روز جمعه اعلام کرده بعد از اعلانیه فایرآی، اقدام به تحقیق درباره آنچه عملیات نفوذ ایران خوانده شده کرده و 143 حساب کاربری مرتبط با این گروه نفوذ را حذف کرده است.

سایت آمریکایی در بیانیه خود اعتراف کرده گروه کاربران اصطلاحاً مرتبط با ایران، تنها به انتقال روایت‌های همسو با مواضع جمهوری اسلامی مشغول بوده‌اند و اخباری در انتقاد از سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه و یا دیدگاه‌های منفی علیه عربستان و اسرائیل ابراز کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است:
این گروه روی هدایت روایت‌ها در موضوعات مرتبط با ایران، اعم از انتقاد از سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا و نگرش‌های منفی در قبال عربستان و اسرائیل تمرکز داشت. آنها در گفت‌وگوها درباره سوریه و داعش هم شرکت داشتند.

ردیت در این بیانیه از احتمال گسترش نفوذ برخی از این حساب‌های کاربری هم ابراز نگرانی کرده و نوشته که آنها اخبار واقعی و موثقی که همسو با مواضع جمهوری اسلامی بوده را به اشتراک گذاشته‌اند.