دادستان کل کشور

تلگرام و اینستاگرام بلا است

تلگرام و اینستاگرام بلا است
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

دادستان کل کشور گفت: تلگرام و اینستاگرام از نظر اخلاقی و امنیتی برای کشور ما بلا ایجاد کرده است. ما کشور عقب‌افتاده‌ای نیستیم که نتوانیم از این ابزارها متناسب با نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم. این ملت از نظر سطح علمی حرف اول را می‌زند.

به گزارش گرداب، همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی با حضور معاونان دادستان‌های کشور و دادستان کل کشور صبح امروز برگزار شد.

محمد جعفر منتظری در این همایش با بیان اینکه ما آسیب‌های فراوانی در جامعه‌مان داریم، گفت: ما در بخش‌هایی از این موضوع وظیفه داریم که به آن بپردازیم اما آسیب‌ها در همه حوزه‌ها وظیفه قوه قضائیه نیست بلکه دو قوه دیگر و حوزه‌های علمیه و دیگر دستگاه‌ها هم در این امر وظیفه دارند.

وی تاکید کرد: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مورد اهتمام ویژه مقام معظم رهبری است و ایشان چندسال است که هر شش ماه جلسه می‌گذارد و به مسئولان توصیه و تذکر می‌دهد و از آن‌ها مطالبه‌گری می‌کند.

دادستان کل کشور ابراز داشت: قرآن می‌فرماید در مبارزه با دشمن از هر توانی که دارید استفاده کنید. رهبری از چه سالی تشکیل شورای عالی فضای مجازی را دستور داد. ایشان به قدری به مسائل و موضوع مسلط هستند که همه جوانب را می‌دانند.

این مقام قضائی تصریح کرد: علاوه بر شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی هم به وجود آمد و تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد اما آیا ما از این ابزار مهم و این مجموعه‌ها آنگونه که باید و شاید برای مدیریت فضای مجازی بهره جسته‌ایم؟ به نظر من، ما کوتاهی کرده‌ایم. یعنی شورای عالی و مرکز ملی باید بهتر از این تلاش می‌کردند.

منتظری با بیان اینکه من می‌دانم مشکل چیست، افزود: آقای فیروزآبادی تلاش زیادی می‌کند و اطلاعاتی دارند که قابل گفتن در این جمع نیست. آنجا که باید اراده‌ای قوی برای ساماندهی فضای مجازی باشد، نیست. رهبری چقدر تاکید بر شبکه ملی اطلاعات داشتند. چقدر تاکید شد که پیام‌رسان‌های خارجی جای خود را به پیام‌رسان‌های داخلی بدهد.

وی خاطرنشان کرد: تلگرام و اینستاگرام از نظر اخلاقی و امنیتی برای کشور ما بلا ایجاد کرده است.

دادستان کل کشور یادآور شد: ما کشور عقب‌افتاده‌ای نیستیم که نتوانیم از این ابزارها متناسب با نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم. این ملت از نظر سطح علمی حرف اول را می‌زند. این حقیقت غیرقابل انکار است که زمینه بهتری را فراهم کنیم تا جوان‌هایی که باور دارند می‌توانند کشور را از این مشکل نجات دهند آن زمینه را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: مدیرانی هم که عزم آنها می‌تواند کارساز باشد در تصمیمشان آنگونه که باید جزم ندارند.