برخلاف ادعای اپل مطرح شد؛

کشف یک روش میانبر برای هک آیفون

کشف یک روش میانبر برای هک آیفون
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷

موسس یک شرکت امنیتی ادعا می کند روش میانبری برای هک آیفون یافته است. این درحالی است که اپل این گزارش را نادرست خوانده است.

به گزارش گرداب، هک آیفون کار ساده ای نیست. اگر رمز اشتباه به طور مکرر وارد شد، ممکن است کاربر سال ها یا دهه های متمادی قادر به استفاده از دستگاه نباشد. به همین دلیل سازمان های امنیتی و پلیسی به اپل فشار  می آورند تا آیفون تروریست ها را باز کند.

از سوی دیگر  سازمان های پلیس در آمریکا قفل شکن های ارزان آیفون مانند  Graykey را می خرند.

این در حالی است که متیو هیکی موسس شرکت امنیت سایبریHacker House روشی جدید برای میانبرزدن از روش های امنیتی آیفون یاففته است. به نظر می رسد برای هک آیفون فقط به یک موبایل روشن و قفل شده و همچنین یک کابلLightning نیاز است.

به گفته هیکی هنگامیکه آیفون به برق است و هکر با استفاده از کیبورد رمز دستگاه را ارسال می کند، این عمل سبب می شود یک درخواست اختلال در دستگاه صادر شود که برهر فعالیت دیگری مقدم خواهد بود.

 به عبارت دیگر اگر هکر رمزهای اشتباه را یکی پس از دیگری ارسال کند، دستگاه مشغول پاک کردن آنها خواهد شد.

 در نتیجه هکر می تواند به تعداد دلخواه رمزهای تخمین زده شده را وارد دستگاه کند.

هیکی این شکاف امنیتی را به اپل گزارش داده و به این نکته اشاره کرده که  کشف این شکاف امنیتی کار سختی نیست و احتمالا افراد دیگری قبل از او آن را کشف کرده اند.

این در حالی است که سخنگوی اپل به انگجت اعلام کرده دستگاه های این شرکت هیچ شکاف امنیتی ندارد.  گزارش اخیر درباره میانبر رمز آیفون اشتباه و در نتیجه آزمایش نادرست است.