با هدف توسعه قوانین و مقررات ICT؛

کمیسیون استاندارد و مقررات در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تشکیل شد

کمیسیون استاندارد و مقررات در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تشکیل شد
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

کمیسیون استاندارد و مقررات سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، فعالیت خود را در حوزه استانداردها، تعرفه ها، قوانین و مقررات و حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات آغاز کرد.

به گزارش گرداب، علی آذرکار رئیس کمیسیون استاندارد و مقررات سازمان نظام صنفی رایانه ای (نصر) با اعلام این خبر گفت: پیرو مصوبه پنجمین دوره هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای، کمیسیون استاندارد و مقررات به عنوان یک کمیسیون موضوعی شکل گرفته تا فعالیت خود را در حوزه استانداردها، تعرفه ها، قوانین و مقررات و حقوق فناوری ادامه و توسعه دهد. فعالیت این کمیسیون در امتداد فعالیت کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات طی سه دوره گذشته سازمان نصر است.

وی با اشاره به ماموریت کمیسیون استاندارد و مقررات گفت: ماموریت این کمیسیون کمک به توسعه بازار فناوری اطلاعات از طریق استفاده از استانداردها و ترویج فرهنگ استانداردسازی، مشارکت و همکاری با ذینفعان در اصلاح و وضع مقررات تعرفه های مرتبط و توسعه پروتکل های ارتباطی میان بازیگران این حوزه با هدف افزایش کیفیت محصولات و خدمات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

آذرکار ادامه داد: کمیسیون استاندارد و مقررات تلاش می کند به عنوان یک هماهنگ کننده، فعالیت سایر کمیسیون های سازمان نصر در مقوله استاندارد و مقررات این حوزه را که تاکنون پراکنده بوده، متمرکز و همگرا کرده و با نیازسنجی، برنامه ریزی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

رئیس کمیسیون استاندارد و مقررات سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اشاره به شرح فعالیت ها و خدمات این کمیسیون در ارتباط با سازمان ملی استاندارد گفت: علاوه بر برنامه ریزی و مشارکت در تهیه و تدوین استانداردهای ملی حوزه فاوا از طریق همکاری با سازمان ملی استاندارد، این کمیسیون به دنبال ایجاد بستری برای مشارکت در زمینه تدوین استانداردهای بین المللی در هماهنگی با «کمیته فنی فناوری اطلاعات» (ساختار متناظر ISO/IEC JTC۱ در ایران) نیز است.

به گفته آذرکار تعریف، تبیین و ارتقاء جایگاه سازمان نظام صنفی رایانه ای در فرآیندهای تدوین استانداردهای ملی حوزه فاوا یکی از محورهای فعالیت کمیسیون استاندارد و مقررات است. این کمیسیون تلاش می کند نقشه جامعی از استانداردهای فعلی و مورد نیاز حوزه فاوا تهیه کند.

رئیس کمیسیون استاندارد و مقررات سازمان نظام صنفی رایانه ای خاطرنشان کرد: این کمیسیون قصد دارد با بررسی نیازهای بخش فاوا به قوانین و مقررات و طبقه بندی آنها، در زمینه سازماندهی قوانین و حقوق در این حوزه نیز مشارکت کند.