رونمایی از اندروید جدید در کنفرانس گوگل

رونمایی از اندروید جدید در کنفرانس گوگل
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل به زودی برگزار می شود و انتظار می رود این شرکت در جریان کنفرانس یادشده از نسخه جدید اندروید و محصولات هوش مصنوعی خود رونمایی کند.

به گزارش گرداب، این کنفرانس دو روز دیگر آغاز خواهد شد و گمانه زنی ها حاکیست که رونمایی از اندروید پی در همین زمان صورت می گیرد. در مورد قابلیت های این سیستم عامل اطلاعات زیادی در دسترس نیست، اما گفته می شود رابط کاربری آن تفاوت هایی اساسی با نسخه های قدیمی تر اندروید دارد.

همچنین تنظیمات حریم شخصی این سیستم عامل و امکانات منوی آن متنوع تر بوده و احتمالا هدایت و کنترل آن با حرکات دست و صورت هم ممکن خواهد بود.

یکی دیگر از حوزه های علاقه شرکت گوگل هوش مصنوعی است. ساندر پیچای مدیر عامل گوگل به تازگی هوش مصنوعی را چاشنی مخفی شرکت گوگل در آینده توصیف کرده بود. گوگل در تلاش است از این طریق نرم افزارهایی بسازد که قادر به تماشا و درک جهان باشند، اشیا را بشناسند و بتوانند با زبان طبیعی بامحیط اطراف تعامل کنند. تولید نرم افزارهای مترجم و گوگل اسیستنت بر همین مبنا صورت گرفته و لذا پیش بینی می شود گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود محصولات هوش مصنوعی تازه ای عرضه کرده و کاربران را غافلگیر کند.

به روزرسانی برنامه های گوگل اسیستنت و گوگل هوم نیز به احتمال زیاد در دستور کار گوگل خواهد بود. گوگل به تازگی خرید صوتی بلیط سینما را از طریق گوگل اسیستنت ممکن کرده و پیش بینی می شود در آینده تعداد بیشتری از لوازم خانگی با این دو محصول سازگار شوند.

برخی منابع مطلع می گویند گوگل قصد دارد حتی در زمینه عرضه خدمات مرتبط با بازی های ویدئویی نیز وارد شده و به احتمال زیاد در آینده خدمات اجرای بازی های ویدئویی آنلاین راه اندازی خواهد کرد. البته گوگل اخبار و اطلاعات منتشر شده در این زمینه را رد یا تایید نکرده است.