اهمیت مهارت‌های جنگ سایبری برای امنیت ملی آینده آمریکا

اهمیت مهارت‌های جنگ سایبری برای امنیت ملی آینده آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

نمایندگان آمریکایی، خواستار تمرکز بیشتر بر مهارت‌های جنگ سایبری در ارزیابی نیازهای ضروری امنیتی ملی در آینده شدند.

به گزارش گرداب، جلسه گسترده‌ای میان چهار عضو جمهوری‌خواه کمیته امنیت ملی آمریکا در دانشگاه جورج واشنگتن در مورد جنگ‌های سایبری برگزار شد. برخی قانون‌گذاران با قبول مهارت‌های جنگ سایبری از قبیل بهبود هوش مصنوعی، آن را کلید حفاظت از آمریکا در آینده می‌دانند.

مایکل مک کال (Michael McCaul)، نماینده تگزاس و رئیس کمیته، گفتگو را در مرکز امنیت سایبری و داخلی در مورد تهدیدات پیش روی ایالات‌متحده این‌گونه آغاز کرد: «حملات سایبری در سال‌های اخیر همچنان یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های ما از سوی کشورهایی چون کره شمالی، چین، روسیه و ایران است.»

وی افزود: «تهدیدات علیه کشور ما محدود به مرزهای فیزیکی نمی‌شود. تهدیدات سایبری هم وجود دارند. دشمنان ما اعم از دولتی و غیردولتی، ما را تمام مدت در فضای سایبری تهدید می‌کنند.»

ویل هارد (Will Hurd)، نماینده تگزاس، افسر سابق سازمان سیا و عضو کمیته امنیت ملی، گفت: «جنگ‌های سایبری در آینده، جنگ تن‌به‌تن هکرها نیست. بلکه تقابل میان هوش مصنوعی خوب و بد خواهد بود و در حال حاضر تدریس این موارد فقط در برنامه‌های دکترا وجود دارد.»
هارد اعلام کرد: «از فضای سایبری به‌عنوان محدوده‌ای مجزا از فضای هوایی، زمینی، دریایی و فضایی باید دفاع شود. مجموعه مهارت‌های لازم برای مبارزه با چنین حملاتی موردنیاز است. ما باید بفهمیم که زمان وقوع جنگ‌های الکترونیکی چه افرادی مسئولیت دارند و مانند یگان ویژه نیروی دریایی ایالات‌متحده عمل می‌کنند.»

مایک گالاچر (Mike Gallagher)، نماینده مجلس نمایندگان و افسر بازنشسته تفنگداران دریایی ایالات‌متحده در جنگ عراق، اظهار داشت: «جنگ سایبری به چالشی برای ارتش و سایر نهادهای ایالات‌متحده تبدیل‌شده است. ما باید هوشیار باشیم.»
گالاچر معتقد است: «شکست‌های فضای سایبری ایالات‌متحده از سوی انسان‌ها بوده و راه‌حل‌های آینده در استخدام بهترین استعدادها است. ارتش ازجمله نهادهایی است که می‌داند چگونه سهم بیشتری از نیروهای نظامی با این مهارت‌ها و برخی رهبران نظامی با ذهنیت ساختن مسیرهای کاری جدا برای عملیات ویژه و سایبری به دست آورد.»

وی افزود: «از دیدگاه نظامی هر نهادی برای رشد سازمانی قابلیت سایبری تلاش می‌کند؛ اما این کافی نیست و ارتش زمان بیشتری برای مقابله با تهدیدات سایبری نیاز دارد. ایالات‌متحده درست مانند پیشنهاد هارد مبنی بر حفاظت ملی سایبری، با کمک یک مدل انعطاف‌پذیرترمی تواند بهترین استفاده را از چنین استعدادهای انسانی در دسترسی داشته باشد.»

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌های ارتش برای رشد مهارت‌های سایبری، خاطرنشان کرد: «من فقط گمان می‌کنم که این کار هم برای مقابله با تهدیدات سایبری کافی نخواهد بود. کسی که در هجده‌سالگی وارد سپاه تفنگداران دریایی ایالات‌متحده می‌شود و می‌خواهد تمام‌کارهای سخت و فشرده را انجام دهد، یک برنامه‌ریز در سطح جهانی نخواهد بود.»

جان کاتکو (John Katko)، نماینده نیویورک، در این زمینه گفت: «کسب مهارت‌ها برای پیشی گرفتن در فعالیت‌های آنلاین خرابکارانه، به تلاش‌های جنگ الکترونیک در آینده کمک خواهد کرد.»

وی ادامه داد: «من فکر می‌کنم هیچ شکی نیست که فرماندهی سایبری و مسائل نظامی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اگر ما با روسیه وارد جنگ شویم، جنگ‌های الکترونیکی زیادی در ابتدا شکل خواهند گرفت.»