استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا از توئیتر برای ارسال پیام‌های رمزگذاری شده

استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا از توئیتر برای ارسال پیام‌های رمزگذاری شده
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

نهادهای جاسوسی در جهان بارها از اینترنت برای ارسال پیام های مخفی استفاده کرده‌اند و حالا مشخص شده آژانس امنیت ملی آمریکا هم دست به چنین کاری زده است.

به گزارش گرداب، آژانس امنیت ملی آمریکا از توئیتر برای ارسال دهها پیام رمزگذاری شده خطاب به یک حساب کاربری روسی استفاده کرده است.
این حساب کاربری روسی مدعی بوده که اطلاعات مسروقه از آژانس امنیت ملی آمریکا را در اختیار دارد. این اطلاعات توسط یک گروه هکری روس به نام شادو بروکرز سرقت شده است و آژانس امنیت ملی آمریکا در تلاش بوده از طریق مکاتبه مخفی با حساب یاد شده در توئیتر از محتوای اطلاعات مسروقه از خود مطلع شود.
آژانس امنیت ملی آمریکا به طرف روسی اعلام می کرده که قبل از دریافت پیام مخفی در انتظار انتشار توئیت های عمومی باشند و از این طریق از قصد خود برای مکاتبه مخفیانه جدی با روس ها خبر می داد و آنها را مطمئن می‌کرد.
توئیت های یاد شده در طول سال 2017 ارسال شده اند و حاوی اطلاعات عمومی، حقوقی و تاریخی مختلفی بوده اند. بررسی های سایت های نیویورک تایمز و اینترسپت نشان می دهد آژانس امنیت ملی آمریکا برای دسترسی به اطلاعات مدنظر خود 100 هزار دلار به طرف روسی پرداخته است. اما ارتباطات دو طرف پس از آنکه طرف روسی اطلاعاتی در مورد ارتباط ترامپ و دستیارانش با روس ها ارائه کرده، متوقف شده است.
آژانس امنیت ملی آمریکا تنها موفق به تایید برخی از این اطلاعات شده و نگران بوده که این حساب کاربری روسی در واقع متعلق به دولت روسیه بوده و هدف از این کار در اصل گیج کردن و فریب دولت آمریکا بوده باشد. لذا در نهایت ارتباط دو طرف متوقف شده است.