اجرای آزمایشی اینترنت ۵G در عمان

اجرای آزمایشی اینترنت ۵G در عمان
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶

عمان‌تل با همکاری اریکسون موفق به اجرای آزمایشی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در مسقط، پایتخت عمان شدند.

به گزارش گرداب، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

کشور عمان با همکاری اریکسون اقدام به برقراری موقت و آزمایشی نسل جدید اینترنت ۵G در یک محیط واقعی کرده و ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف آن از جمله سرعت، آنتن دهی همراه و عکس العمل را در دفتر اصلی و مرکزی عمان‌تل در مسقط آزمایش کردند.

طلال بن سعید المعمری - مدیر ارشد اجرایی شرکت عمان تل - درباره برقراری نسل جدید اینترنت ۵G عنوان کرد:" واضح و بدیهی است که آینده اینترنت در جهان از آنِ نسل جدید اینترنت ۵G است و ما درصدد معرفی و برقراری این نسل جدید اینترنت به مردم و کاربران اهل کشور عمان هستیم تا بتوانند با استفاده از فناوری و تکنولوژی مدرن، جدید و به روز جهان در زمینه اینترنت به تجارت و کارهای روزمره خود بپردازند ".

وی در ادامه افزود :"استفاده از فناوری های جدید نسل جدید اینترنت ۵G به طور قطع در حوزه‌های مختلف نظیر صنعت و معدن، کشاورزی و بخش های بهداشت و سلامت تاثیر خواهد گذاشت".

ووجیچ باجا – مدیر شرکت اریکسون در حوزه همکاری های خلیج فارس – در این باره عنوان کرد:" همکاری های آتی ما با شرکت عمان تل تعهد ما را در برقراری نسل جدید اینترنت ۵G استحکام خواهد بخشید و نقش ما را در اجرای این طرح در محیط واقعی پررنگ تر خواهد کرد".

اجرای آزمایشی نسل جدید اینترنت ۵G که با همکاری شرکت های مخابراتی و اپراتورهای عمان تل و اریکسون در مسقط صورت گرفته است، به منظور ایجاد بستری مناسب برای برقراری شبکه ارتباطی و اینترنتی ۵G در جهان از جمله کشور عمان انجام گرفته است.