آذری جهرمی پیشنهاد داد

ارائه اینترنت رایگان در ایران توسط اپراتورها

ارائه اینترنت رایگان در ایران توسط اپراتورها
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر از پیشنهاد خود به اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه خدمات اینترنت رایگان تا حجم معینی در اماکن عمومی، خبر داد.

به گزارش گرداب، محمد جواد آذری جهرمی بار دیگر با بیان اینکه به اپراتورهای اینترنتی پیشنهاد کردم در اماکن عمومی مانند پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، ورزشگاه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و اماکن مذهبی خدمات اینترنتی را تا حجم معینی از طریق توسعه شبکه‌های وای‌فای به صورت مجانی در اختیار مردم قرار دهند، اظهار کرد: این کار هم برای آنها یک تبلیغ مؤثر است و هم در دراز مدت باعث افزایش درآمد برای آنها می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همچنین با کاهش بار روی شبکه اپراتورهای همراه، باعث بهبود کیفیت شبکه همراه در مراکز تجمع مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه البته این مهم نیازمند حمایت ویژه مدیران این اماکن عمومی و به اشتراک‌گذاری مکان لازم و برق برای نصب تجهیزات ارائه سرویس است، گفت: برقراری این خدمت باعث رفاه بیشتر بازدیدکنندگان از این مراکز عمومی خواهد شد؛ انتظار دارم اپراتورها لیست مراکز پوشش داده در این طرح را از طریق وب سایت خود به اطلاع عموم مردم برسانند و همچنین به این مهم نیز توجه کنند که ایران صرفا تهران نیست.

 پیش از این و در مراسم آزمایش شبکه نسل پنجم اپراتور دوم ارتباطی، وزیر ارتباطات این موضوع را مطرح و از اپراتورهای سیار درخواست کرد که ارائه این خدمات را به زودی در اماکن عمومی کشور داشته باشند.