میزبانی اطلاعات در شبکه‌های توزیع محلی در آخرین به روزرسانی تلگرام

میزبانی اطلاعات در شبکه‌های توزیع محلی در آخرین به روزرسانی تلگرام
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶

تلگرام در تازه‌ترین به روزرسانی به موضوع انتقال اطلاعات به CDN‌ها اشاره کرده است، این پیام رسان پیش‌تر از آغاز استفاده از شبکه‌های ارائه محتوا (CDN‌) به صورت رمزگذاری شده در ایران از ۲۷ جولای خبر داده بود.

به گزارش گرداب، در تازه‌ترین نسخه تلگرام به موضوع انتقال اطلاعات به CDN‌ها اشاره شده است.

تلگرام که محبوب‌ترین برنامه گپ موبایلی در ایران است، از آغاز استفاده از شبکه‌های ارائه محتوا (CDN) به صورت رمزگذاری شده در ایران از 27 جولای خبر داده بود.

این شرکت اعلام کرده بود: در قالب این خدمات از رمزگذاری محتوا برای تسهیل دسترسی عموم به داده های چندرسانه ای در مورد کانال هایی با بیش از صدهزار عضو پشتیبانی می‌شود.

بنابراعلام قبلی تلگرام، CDNها در مناطقی قرار می گیرند که ترافیک تلگرام در آنها بالا باشد و هدف از استفاده از سرورهای توزیع محتوا یا CDN ها در برخی کشورها برای افزایش سرعت بارگذاری در نقاط مختلف است.

اکنون تلگرام درباره ویژگی های نسخه ٤.٢  اعلام کرده در این نسخه کاربران از « دانلود سریع تر رسانه‌ها از کانال‌هاى عمومى بزرگ به لطف CDN رمزنگارى شده جدید» برخوردار خواهند شد.

از دیگر امکانات اضافه شده در این نسخه امکان ارسال عکس‌هاى خود نابودگر و ویدیوها به چت‌های دو نفره‌ و اضافه کردن بیوگرافی به پروفایل است.