Gerdab.IR | گرداب

توهین به پیامبر اشکال ندارد!

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۹

شیرین عبادی در سمیناری در پرتغال تأکید کرد: «نمیتوان انتشار چنین کاریکاتورهایی را نقض حقوق‌بشر تلقی کرد؛ لذا بدیهی است که واکنش بنیادگراها در رابطه با این کاریکاتورها را قبول ندارم‏.»

گرداب-  رئیس کانون غیرقانونی مدافعان حقوق بشر هم به جمع حامیان کاریکاتوریست هتاک دانمارکی که تصاویر اهانت‌آمیزی را درباره رسول‌الله (ص) طراحی کرده بود، پیوست.

"شیرین عبادی" که به دلیل سکوت همیشگی خود در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، از سوی افکار عمومی، به عنوان بانوی جنگ شناخته می‎شود، چند روز پیش و در سمیناری که از سوی شهرداری شهر "سانتا ماریا دافیرا" در پرتغال و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، شرکت کرد، ضمن حمایت از توهین به پیامبر اسلام (ص) مدعی شد که انتشار کاریکاتورهای موهن نقض حقوق‌بشر نیست‏!

عبادی که به همراه "کورت وسترگارد" طراح دانمارکی کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اعظم (ص) دراین سمینار شرکت کرده بود، تأکید کرد‏:‏ «نمی‌توان انتشار چنین کاریکاتورهایی را نقض حقوق‌بشر تلقی کرد؛ لذا بدیهی است که واکنش بنیادگراها در رابطه با این کاریکاتورها را قبول ندارم‏.»

طراح هتاک دانمارکی هم در این سمینار به سخنرانی پرداخت و ضمن حمایت مجدد از اقدام توهین‌آمیز خود، خواستار جنگ رسمی میان ادیان الهی اسلام و مسیحیت شد!

این سخنان توهین‌آمیز شیرین عبادی که خود را نماد صلح در جهان می‌داند، درحالی بیان شده که انتشار این کاریکاتورهای موهن در همان زمان با واکنش خشمگینانه 5/1 میلیارد مسلمان جهان روبرو شد؛ مسأله‌ای که سبب شد تا مسئولان سیاسی و مقامات رسمی دانمارک به دلیل ترس از واکنش‌های گسترده مسلمانان از این مسأله عذرخواهی کنند.

البته خانم عبادی، هفته گذشته و برای پنهان کردن چهره ضددینی و ضداسلامی خود مدعی شد که در مراسم اهدای جایزه به این کاریکاتوریست هتاک به ساحت مقدس رسول‌الله (ص) از سوی دولت آلمان، شرکت نکرده است تا با مسلمانان جهان ابراز همدردی کند.

در همان زمان برخی منابع خبری با استناد به سابقه مواضع تند وی علیه احکام و قوانین اسلامی (مانند ارث؛ دیه؛ حقوق زنان و ...)، اعلام کردند که این اظهارات شیرین عبادی به منظور کاهش فشار افکار عمومی مردم بر روی جریان فتنه 88 است.

منبع: شبکه ایران