دستگيري هكر تلگرام

دستگيري هكر تلگرام
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

فرمانده انتظامی کوهدشت از شناسایی و دستگیری هكر تلگرام در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گرداب، تیمور گراوند در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر هک شدن رمز ورود حساب تلگرام خود و دسترسی به تمامی گفت‌وگوها و مخاطبان وی ،رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود:شاکی به دلیل وجود تصاویر شخصی و خانوادگی زیادی که در گوشی تلفن همراه و شبکه اجتماعی خود داشت ابراز نگرانی کرده و از پلیس فتا تقاضای کمک داشت.
 
فرمانده انتظامی کوهدشت اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا با هماهنگی مقام قضایی و با انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی و اطلاعاتی بر روی گوشی تلفن همراه شاکی ،عامل هک و نفوذ به تلگرام که زنی جوان و از بستگان شاکی بود را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.
وی با بیان اینکه متهم کد فعال‌سازی تلگرام این برنامه را در گوشی موبایل خود فعال کرده بود،اظهار داشت: با مشاهده مدارک مستدل و غیرقابل انکار متهم اعتراف کرده و مدعی شد در فرصتی مناسب گوشی شاکی را در اختیار گرفته و آن را هک کرده است.
 
گراوند عنوان داشت: متهم دستگیر شده انگیزه خود را اذیت کردن و دسترسی به اطلاعات شخصی شاکی عنوان کرد.
وی یادآور شد: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
 
فرمانده انتظامی کوهدشت با تاکید بر پرهیز از ذخیره اطلاعات شخصی بر روی تلفن همراه جهت جلوگیری از هک شدن، گفت: شهروندان به پیام‌های دریافتی با عنوان شرکت تلگرام در خصوص جلوگیری از هک شدن اعتنایی نکنند و به هیچ وجه کد دریافتی ۵ رقمی را برای دیگران ارسال نکنند.
وی افزود: با فعال کردن Two-step verificationدر بخش تنظیمات امنیتی شهروندان می‌توانند تا حدودی از هک شدن تلگرام خود جلوگیری کنند.
 
گراوند گفت: شهروندان به صورت روزانه به قسمت active sessions در بخش تنظیمات امنیتی تلگرام مراجعه و دستگاه‌های متصل به تلگرام خود را مشاهده کنند و به منظور پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو، گوشی تلفن همراه خود را رمز گذاری کنند.