مرکز ماهر اعلام کرد؛

ارائه خدمات ابری توزیع محتوا/ مقابله با حمله به سایتهای دولتی

ارائه خدمات ابری توزیع محتوا/ مقابله با حمله به سایتهای دولتی
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای از ارائه خدمات ابری توزیع محتوا، با هدف ارتقای امنیت، مقابله با حملات سایبری و افزایش ظرفیت وب سایتهای دولتی خبر داد.

به گزارش گرداب، حملات روز افزون سایبری همواره وبسایت ها و سامانه های حاضر در شبکه اینترنت را تهدید می کنند. از جمله حملات رایج حملات دیداس (DDOS) است که در برخی انواع آن، تنها راهکار عملی مقابله با آن افزایش ظرفیت پاسخگویی سرویس دهنده به حجم بالای درخواست ها است. از این رو مقابله با این تهدیدات نیازمند دانش، تجربه و تجهیزات متنوعی است.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) برای کمک به وبسایتهای دولتی در پاسخگویی به حجم درخواستها و مراجعات بالا و همچنین حفاظت از آنها در برابر حملات رایج، اقدام به ارائه خدمات حفاظت سامانه های تحت وب کرده است.

براین اساس این مرکز اعلام کرد که با هدف ارتقای امنیت و افزایش ظرفیت و سرعت پاسخگویی وبسایت‌های دولتی به مراجعات کاربران و همچنین مقابله با حملات سایبری نظیر DDOS،‌ با همکاری یک شرکت دانش بنیان توزیع کننده محتوای بومی (CDN) به ارائه خدمات ابری توزیع محتوا اقدام کرده است.

شبکه توزیع محتوا با قرارگیری در بین مراجعه کنندگان و وبسایت، علاوه بر افزایش چشم‌گیر ظرفیت پاسخگویی به کاربران متعدد، خدمات حفاظتی متعددی نیز در لایه‌های متعدد ارائه خواهد کرد.

بهره‌گیری از این خدمات ابری (cloud)،‌ نیازمند هیچ تغییری در ساختار سرویس دهنده ها و نرم‌افزارهای وبسایت نیست و استفاده از این خدمات برای وبسایت‌های دولتی هزینه‌ای به همراه ندارد.

توزیع محتوای آنلاین مورد نظر در تمام نقاط مهم دنیا و سراسر ایران و ارائه محتوا به کاربران از نزدیکترین نقطه جغرافیایی، افزایش سرعت بارگذاری محتوای آنلاین،  محافظت از محتوای اینترنتی در برابر حملات سایبری از جمله حملات منع سرویس توزیع شده DDoS، فشرده سازی و بهینه سازی محتوای آنلاین و دسترسی همیشگی سایت خدمات گیرنده حتی در صورتی که هاست اصلی از سرویس دهی خارج شده باشد، از جمله ویژگیهای استفاده از سرویس شبکه توزیع محتوا و سامانه امنیت ابری عنوان شده است.