هکرها 33 میلیون دلار ارز دیجیتال اتریوم را به سرقت بردند

هکرها 33 میلیون دلار ارز دیجیتال اتریوم را به سرقت بردند
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶

بعد از این‌که هکرها توانستند،7 میلیون دلار ارز دیجیتال CoinDash رابه سرقت ببرند، گروهی دیگر ازهکرها، 33 میلیون دلار ارز دیجیتالی اتریوم را به سرقت بردند.

به گزارش گرداب، اتریوم در حال حاضر پس از بیت کوین، مشهور ترین ارز رمزپایه به شمار می رود.
هکرهای مورد بحث با استفاده از آسیب پذیری یکی از کلاینت های کیف پول الکترونیکی به نام Parity Wallet موفق به سرقت این مبلغ هنگفت شدند. این حفره امنیتی اکنون رفع شده، اما مبالغ از دست رفته دیگر قابل برگشت نیست.
ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتر از طریق اینترنت و با استفاده از لینک‌های ویژه بین کیف های پول الکترونیکی رد و بدل می‌شوند. «گوین وود» سازنده اتریوم که شخصاً کلاینت Parity Wallet را توسعه داده، پس از آگاهی از واقعه مورد بحث به تمامی کاربران هشدار داد تا مبالغ ذخیره شده در این کیف پول را به محل امن دیگری انتقال دهند.
یکی از بزرگ ترین شرکت‌هایی که مورد دستبرد قرار گرفته، Swarm City نام دارد. این شرکت اعلام کرد 44055 واحد اتریوم را از دست داده که در حال حاضر، معادل 10 میلیون دلار پول نقد است.
جالب است که گروهی از هکرهای کلاه سفید با استفاده از همین حفره امنیتی در کیف پول های چند امضایی، توانستند 377 هزار واحد اتریوم معادل 86 میلیون دلار را به حساب خود انتقال داده و آنها را از دسترس سارقین اصلی مصون بدارند. این گروه می گوید پس از رفع مشکل، مبالغ را به حساب های اصلی باز خواهد گرداند.

منبع: دیجیاتو