Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به نهادهای اطلاعاتی آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶

بر اساس برخی اخبار موجود، ایمیل‌های خصوصی برخی مقامات اطلاعاتی آمریکایی هک شده است.

به گزارش گرداب، هکری که با اسم جانی واکر (Johnnie Walker) شناخته می‌شود خبری منتشر کرده است که در آن، ظاهراً تعدادی از اطلاعات مربوط به ایمیل‌های هک شده یک یا چند نفر از مقامات امنیتی آمریکایی وجود دارد.
در این خبر آمده است: «ایمیل وزیر امور خارجه آمریکا هک شده است.» ظاهراً به همراه این متن، فایل ضمیمه‌ای قرار دارد که در آن، ایمیل‌های شخصی یکی از مقامات دولتی آمریکا نیز به چشم می‌خورد.
بر اساس اطلاعات موجود، گفته می‌شود شخصی که مورد تهاجم هکرها قرار گرفته است، متخصص موضوعات مربوط به روسیه بوده و در پلیس فدرال آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور، فعالیت می‌کرده است. بر همین اساس، او یکی از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز هست، اما هیچ نامی از این فرد برده نشده است.
فرد هکر، همچنین مدعی شده است که در ایمیل‌های به دست آمده، پیام‌هایی از ارتباطات صورت گرفته بین سایر مقامات اطلاعاتی آمریکایی نظیر CIA نیز وجود دارد. تا این لحظه، وزارت خارجه آمریکا، هیچ اظهارنظری در مورد این حمله هکری و عامل یا عاملان احتمالی آن نکرده است. البته برخی از کارشناسان امنیتی به این موضوع اشاره کرده که حمله به سازمان‌ها و شخصیت‌های دولتی در آمریکا، موضوع عادی و رایجی است و پیش‌ازاین نیز مسبوق به سابقه بود.
به‌احتمال‌زیاد، در چند روز آینده، این حمله سایبری به نهادهای اطلاعاتی روسی نسبت داده خواهد شد و باید منتظر واکنش احتمالی دولت روسیه به این موضوع ماند.