تلاش اپل برای تطابق با قوانین جدید چین

تلاش اپل برای تطابق با قوانین جدید چین
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶

شرکت اپل در تازه‌ترین سیاست‌گذاری خود، برنامه‌های این غول فناوری آمریکایی را برای تطابق مدل کسب‌و‌کار خود با قوانین سایبری جدید چین، اعلام کرد.

به گزارش گرداب،مقامات شرکت اپل، در نظر دارند که از طریق همکاری با شرکت فناوری چینی گوئیژو کلود (Guizhou-Cloud)، سازوکارهای اجرایی خود را تا حد ممکن با قوانین سایبری سخت‌گیرانه‌ی چین که اخیراً به اجرا در آمده است، هماهنگ سازد.
 
این شرکت در ماه نوامبر امسال، مطلبی در مورد آغاز اجرای قوانین جدید چین، از ماه ژوئن، منتشر کرد. حال، این شرکت، پس از گذشت حدود یک ماه پس از تحقق وعده‌ی پکن، احداث اولین مرکز داده خود در داخل مرزهای چین، در مراحل نهایی خود به سر می‌برد. از همین روی، این غول بزرگ فناوری آمریکا به منظور هماهنگ شدن با قوانین جدید، نخستین همکاری و شراکت خود را با یک شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت محلی و داده‌های ابری چینی، موسوم به گوئیژو کلود، آغاز کرده است. این مرکز در استان گوئیژو، واقع در نواحی جنوبی این کشور، احداث خواهد شد.
 
یکی از سخنگوهای اپل مستقر در شانگهای، طی مصاحبه‌ای با رویترز، تأسیس این مرکز داده را بخشی از برنامه‌ی سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری اپل در چین، اعلام کرد.
 
وی در ادامه افزود: «افزوده شدن این مرکز داده به شبکه‌های اپل، این شرکت را به اصلاح و بهبود سرعت و اطمینان محصولات قادر ساخته و انطباق بیشتری با قوانین جدید دولت چین در عرصه‌ی فضای سایبری دارد.»
 
اپل، چند روز پیش نیز، خبر برنامه‌ریزی برای احداث دومین مرکز داده‌ی خود در دانمارک تا نیمه‌ی اول سال 2019 را منتشر کرده بود.