انتقام سایبری خواستگار رد شده را روانه زندان کرد

انتقام سایبری خواستگار رد شده را روانه زندان کرد
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

فردی که از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد مزاحمت برای یکی از شهروندان زاهدانی می‌کرد توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گرداب، سرگرد ‌علی سرحدی اظهار کرد‌:‌ در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت اینترنتی و ارسال پیام‌های تهدید آمیز‌ از سوی فردی ناشناس، پرونده تشکیل ‌و شناسایی عامل یا عاملان در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات و اقدامات فنی کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و با کسب دستور مقام محترم قضایی در اقدامی غافلگیرکننده، جلب و  به این پلیس انتقال یافت. 
 
سرگرد سرحدی ادامه داد: شاکیه بلافاصله پس از دیدن متهم بیان داشت این فرد خواستگار سابق من بوده که پس از شنیدن جواب رد بارها اقدام به مزاحمت برای من و خانواده‌ام می‌نمود.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: متهم که خواستگار سابق شاکیه بوده در بازجویی صراحتا به بزه انتسابی اقرار و هدف از اینکار‌ را اقدام تلافی جویانه به دلیل رد خواستگاری از سوی شاکیه  بیان کرد.
 
رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با هشدار به كسانی كه برای دیگران در فضای مجازی ایجاد مزاحمت می‌كنند، تصریح کرد: مطابق ماده 16  قانون جرایم رایانه‌ای هركس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف كند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر كند، به نحوی كه عرفاً موجب هتك حیثیت او شود، به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
 
سرگرد سرحدی در پایان از همشهریان عزیز خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir   لینک ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.
 
منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا