شناسایی مدیر سایت آموزش هک پیام‌رسان

شناسایی مدیر سایت آموزش هک پیام‌رسان
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در راستای طرح مقابله با گردانندگان تارنماهای آموزش هک و نفوذ‌، كارشناسان تیم رصد این پلیس‌، تارنمای اینترنتی را شناسایی كردند كه مدیر آن مبادرت به آموزش هک پیام‌رسان موبایلی و مودم بیسیم وای‌فای می‌كرد.

به گزارش گرداب، سرهنگ محمدخانی اظهارکرد: با پی جویی‌های فنی و پلیسی‌، مدیر تارنمای آموزش هک پیام‌رسان موبایلی و مودم بیسیم وای‌فای که جوانی 18 ساله اهل و ساکن رشت بود شناسایی با هماهنگی مقام قضایی‌، به پلیس فتا احضار شد .
 
وی افزود: با توجه به ادله دیجیتال كشف شده، متهم به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف که جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی‌، معرفی شد.
 
سرهنگ  محمدخانی با اشاره به اینكه طبق فصل هفتم – سایر جرایم، ماده 25 قانون جرایم رایانه‌ای، هر شخصی که مرتکب اعمال زیر شود‌، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

الف ) تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قراردادن یا معامله داده‌ها یا نرم‌افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرایم رایانه‌ای به کار می‌رود.
ب ) فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذرواژه یا هرداده‌ای که امکان دسترسی غیر مجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند.
ج ) انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیر مجاز، شنود غیر مجاز، جاسوسی رایانه‌ای و تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی، تبصره‌: چنانچه مرتکب‌، اعمال یاد شده را حرفه خود قرار داده باشد‌، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد .
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده یا اطلاع از چنین وب سایت‌هایی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا