تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر طلاق

تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر طلاق
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

کارگاه آموزشی با عنوان پیشگیری از وقوع جرم ویژه طلاق و آسیب‌های فضای مجازی برای مجمع روحانیون پیشگیری دادگستری استان در سالن کنفرانس دادگستری کل استان مازندران برگزار شد.

به گزارش گرداب، کارشناس پلیس فتا استان مازندران در جمع روحانیون پیشگیری دادگستری استان در کارگاه آموزشی با عنوان پیشگیری از  وقوع جرم  ویژه طلاق و آسیب‌های فضای مجازی گفت: خانواده به‌ عنوان کوچک‌‌ترين واحد اجتماعي و کانون آرامش افراد است که در صورت نبود مديريت صحيح در آن ممکن است دچار آسيب‌هاي اجتماعي شود .
 
وي افزود: پديده طلاق در خانواده‌ها يکي از مهمترين عوامل بروز آسيب‌هاي اجتماعي در خانواده است که آثار مخرب آن نيز صدمات جبران ناپذيري بر جامعه وارد مي‌کند.
 
این کارشناس گفت: در پيدايش اين معضل، عوامل شناخته‌ شده و ناشناخته‌اي دست به دست هم داده و موجب ناسازگاري زناشويي، انحلال خانواده و بالا رفتن نرخ طلاق در جامعه شده است که شبکه‌هاي اجتماعي يکي از عوامل تاثيرگذار بر افزايش روند طلاق به شمار مي‌روند.
 
وی گفت: شبکه‌هاي اجتماعي که به شکل رايگان در اختيار کاربران قرار مي‌گيرند، قادرند با جايگزيني کج‌روي ها به جاي ارزش‌ها، سبک زندگي غربي را ترويج داده و چالشي جدي درخانواده‌ها ايجاد کنند. اثرات مخفي آسيب‌هاي اجتماعي که در زير پوسته اجتماع در حال تغيير و تبديل است در گوشه و کنارحوادث و وقايع،کام مردم را تلخ مي‌کند و ارزش‌ها و هنجارها را با شک و ترديد مواجه مي‌کند.
 
وی افزود: با وجود فضاي سايبري و مجازي موجود اقدامات آسيب‌زا به صورت خزنده سطح روابط و حريم خصوصي افراد را دچار چالش کرده است که اين روند نيازمند آگاهي بخشي و توسعه سواد رسانه‌اي است .
 
کارشناس پلیس فتا مازندران در پایان سخنان خود به موضوع قانون مداري و رعايت مقررات توسط مردم اشاره كرد و خاطر نشان کرد: همراهي جوانان با پليس باعث اعتلاي نظم و امنيت شده و مي‌تواند باعث توليد امنيت پايدار شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا