آیا فیس بوک با هوش مصنوعی در پی جاسوسی از کاربران است؟

آیا فیس بوک با هوش مصنوعی در پی جاسوسی از کاربران است؟
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵

فیسبوک طی بیانیه‌ای جزئیات طرح‌های خود برای آینده، از جمله چگونگی استفاده از هوش مصنوعی را شرح داد.

به گزارش گرداب، روزنامه دیلی‌میل نوشت: مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک در نسخه اولیه یک بیانیه سخنانی را مطرح کرد که از آنها اینطور بر می‌آید که این شرکت از هوش مصنوعی برای جاسوسی از کاربران استفاده خواهد کرد.

نکته جالب توجه اینجاست که در نسخه نهایی این بیانیه، این قسمت از صحبت‌های زاکربرگ به طرز مرموزی حذف شده که نشان می‌دهد زاکربرگ تصمیم گرفته این برنامه‌های تهاجمی مخفی بمانند.

زاکربرگ در نسخه اولیه بیانیه گفته بود: آینده هوش مصنوعی در بلندمدت اینست که علاوه بر شناسایی سریع و دقیق تر ریسک‌ها نسبت به حالا، همچنین ریسک‌هایی را که هیچ کس هرگز به آنها پی نبرده از جمله حملات طرح ریزی شده تروریستی و دیگر مشکلات داخی و بین‌المللی را متوجه شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: ایده این کار به این دلیل به ذهن ما رسید که هرکس در جامعه بتواند محتوای حساب کاربری خود را با تنظیمات شخصی و همانطور که مایل است تنظیم کند.

فیسبوک همچنین گفت: این به روز رسانی همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر محتوای گرافیکی داشته باشند.

در گذشته، این شرکت برای حذف اشتباه حساب‌هایی که دارای محتوای نامناسب بودند دچار مشکل می‌شد.

اما فیسبوک در حال حاضر اعلام کرده است که با ارتقا هوش مصنوعی می‌توان کنترل بهتری بر روی این اقدامات داشت.

اجازه داشتن تنظیمات شخصی برای هر یک از کاربران، سوالاتی را درباره چگونگی استفاده گروه‌های سنی مختلف از این شبکه اجتماعی و چگونگی تمایز بین آثار هنری و آثار غیراخلاقی بر می‌انگیزد.

زاکربرگ اعلام کرد: برای کسانی که مایل به ایجاد تغییرات در حساب کاربری خود نیستند، تنظیمات پیش فرض در نظر گرفته شده و لازم به ذکر است که هر زمان که اراده کنند می‌توانند تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنند.

با این حال زاکربرگ اعلام کرد که برای توسعه کامل این سیستم سالها زمان لازم است.