برپایی نخستین نمایشگاه اینترنت اشیاء

برپایی نخستین نمایشگاه اینترنت اشیاء
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

نخستین نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیاء امروز آغاز به کار کرد و قرار است از این پس هر ساله علاوه بر دیگر نمایشگاه‌های حوزه IT برگزار شود.

به گزارش گرداب، نخستین نمایشگاه اینترنت اشیاء با هدف ارایه توانمندی‌ شرکت‌های داخلی و بین‌المللی فعال در زمینه IoT، شناخت بازار و ارزیابی از نیازمندی‌ها و ایجاد فضای تعاملی میان فعالان و علاقمندان به موضوع IoT، برپا شده است.

در نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیاء با نام  IoTex 2017 شرکت‌ها و نهادهای حاکمیتی فعال در حوزه IoT توانمندی‌ها و اقدامات خود در یک سال گذشته را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

با علاقه‌مندی صنایع به افزایش میزان هوشمندی و بهره‌وری در فرآیند کاری، استفاده از خدمات اینترنت اشیاء در مجموعه‌های مختلف در سال‌های اخیر افزایش یافته است. در این نمایشگاه خدمات اینترنت اشیاء در صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی، کنتورخوانی هوشمند، شهرداری‌ها، بخش سلامت، حمل‌ونقل و بیمه و هوشمندی ساختمان به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه با همت فروم اینترنت اشیاء ایران برگزار شده و استدلال مدیران این فروم در برگزاری این نمایشگاه این است که معمولا در نمایشگاه‌هایی مانند الکامپ به واسطه گستردگی و تنوع زیاد شرکت‌های حاضر، امکان شناسایی و تعامل با اکوسیستم اینترنت اشیاء و شرکت‌های فعال در حوزه هوشمندسازی خدمات و صنایع وجود ندارد؛ از این رو از امسال قرار است این نمایشگاه هر سال در بهمن‌ماه برگزار شود.

در این نمایشگاه فضای اختصاصی برای استارتاپ‌های فعال در حوزه اینترنت اشیاء اختصاص یافته است.

این نمایشگاه از 30 بهمن تا دوم اسفند ماه 95 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برپا است. بازدید از نمایشگاه رایگان است.