Gerdab.IR | گرداب

دادستان کل کشور:

نامه نوشتیم که نباید مکاتبات اداری در تلگرام منتقل شود ولی مورد توجه قرار نمیگیرد

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

به همه دستگاه ها و واحدها نامه نوشتیم که نباید اطلاعات و مکاتبات اداری در تلگرام انتقال داده شود ولی متاسفانه مورد توجه قرار نمی گیرد.

به گزارش گرداب، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور  در نشست بررسی مشخصه‌های قوه قضاییه انقلابی که به میزبانی دانشگاه امام حسین و در لانه جاسوسی برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: خوشبختانه در این سنوات اخیر مقام معظم رهبری به عنوان کسی که تعیین کننده سیاست های کلی نظام و راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند به همه اقشار و کسانی که در دستگاه های مختلف مسئولیت هایی را عهده دار هستند و همچنین دانشجویان تاکید کردند که انقلابی بودن را حفظ کنند.

وی افزود: وظیفه دستگاه قضایی آن است که به این سیاست کلی و راهبرد اساسی توجه کند.

منتظری تصریح کرد: در طول سالهایی که ما در هفته قوه قضاییه خدمت رهبری می رسیدیم ایشان نکاتی را متناسب آن مجلس بیان می کردند، تدکرانی می دادند و نظرات قضایی خود را مطرح می کردند.

در هفته قوه قضاییه امسال ایشان مطلبی را گفتند که مسبوق به سابقه نبود و اولین بار بود عنوان می کردند.

وی ادامه داد: عین عبارت مقام معظم رهبری این است که فرمودند قوه قضاییه باید صدردصد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند، البته انقلابی گری تندروی نیست بلکه انقلایی گری یعنی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطع و بدون رودربایستی عمل کردن است.

وی سخنان رهبری را منشوری برای قوه قضاییه دانست و گفت: ما باید روی این ریل حرکت کنیم.

دادستان کل کشور در ادامه و با اشاره به اینکه قاضی با یک واسطه منصوب رهبری است، گفت: یکی از شرایط قضاوت، عدالت است و در هیچ مکتبی به جز اسلام قضاوت از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار نیست.

منتظری به اهمیت دستگاه قضا برای نظام جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: اگر دستگاه قضا در مسیر مطلوب و مورد نظر رهبری حرکت کند، می تواند در سلامت سایر دستگاه ها حتی نیروهای مسلح نقش داشته باشد.

منتظری در ادامه با بیان اینکه عدالت باید توأم با عقلانیت باشد، گفت: قاضی و دستگاه قضایی باید دلسوز جامعه باشد.

دادستان کل کشور گفت: یکی از وظایفی که قانون بر عهده دادستان کل و دادستان های استان ها قرار داده حفظ و صیانت از حقوق عمومی است.

وی افزود: زمانی که من عهده دار این مسئولیت شدم دیدم که فاقد تشکیلات لازم هستیم. تشکیلات را آماده کردیم و رییس قوه هم تایید کردند.

منتظری در ادامه به موضوع مبارزه با قاچاق در کشور اشاره کرد و گفت: موانع بسیاری بر سر راه مبارزه با قاچاق وجود دارد. مسئله قاچاق کالا بسیاری را آلوده کرده و از گمرک گرفته تا بازار و حتی مقامات و این غبار آلودگی دیده می شود.

وی در ادامه و در پاسخ به سوال دانشجویان حاضر در همایش در خصوص وضعیت قضایی حسین فریدون گفت: قانون به ما می گوید تا زمانی که فردی متهم است و حکمش قطعی نشده نامش نباید رسانه ای شود. برخی از افراد حتی روحانیان هم بودند که جرم کردند و پس از اثبات نام آنها رسانه ای شد.

دادستان کل کشور در حصوص مرخصی اقازاده‌ها افزود: در راستای ایین نامه ها مرخصی به افراد داده می شود و مرخصی مذکور خلاف قانون نیست.

منتظری گفت: شما سوال می کنید که آیا به همه محکومان ٤٠ روز مرخصی داده می شود می گوییم خیر.

باز شما می گویید چرا؟ اینجا پاسخ می دهیم: گاهی رودربایستی ها مطرح است در این موضوع هم دچار رودربایستی شدیم.

وی افزود: در این موضوع نقد هایی که می شود را وارد می دانیم.

منتظری در ادامه به بحث حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: خود من از کسانی بودم که در یک جلسه ای به عنوان اولین نفر مطرح کردم که باید این مساله روشن شود.

وی افزود: ما در دادستانی کل این اقدام را شروع کردیم. تعدادی را بررسی کردیم و دیدیم که بعضی از حقوق های دریافتی وحشتناک است که ما تا نهصد میلیون ریال هم بدست آوردیم.

دادستان کل کشور گفت: این حقوق های نجومی آنچنان گسترده نبود. این کار سخت و زمان بر بود. موانع قانونی را بررسی کنیم و دقیق بررسی شد و آن تعداد فیش هایی که گرفتیم بعضی ها منطبق با قانون نبوده است.

منتظری با اشاره به تلاش های ناکام دشمن برای از پای در آوردن انقلاب اسلامی تصریح کرد: وقتی جریانات و ابزارهای مختلف را به کار بردند و موفق نشدند به این نتیجه رسیدند که برای از بین بردن انقلاب باید چند راه اصلی را پیش برد. زدن ستون انقلاب از جمله برنامه هایی بود که دشمن مورد توجه قرار داد.

وی افزود: دشمن می داند جایگاه ولایت در نظام جمهوری اسلامی چیست و به همین منظور سرمایه گذاری می کند که بین مردم و ولی فقیه فاصله ایجاد کند که همیشه ناکام می ماند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری فشار اقتصادی را برنامه دیگر دشمن دانست و گفت: آقایی که چند میلیارد به جیب میزند و بعد فرار می کند و یا برخی مسئولان که دو تابعیتی اند و هنوز در راس امور هستند گاهی در این زمینه با دشمن همراهی می کنند. چرا دولت با مسئولان دو نابعیتی برخورد نمی کند؟

وی ادامه داد: برخی فسادها که به جان کشور افتاده است ریشه در خارج از کشور است.

دادستان کل کشور سومین ابزار دشمن برای ضربه زدن به انقلاب را فرهنگ دانست و افزود: اگر دولت در فرهنگ جامعه نفوذ کند خطر بزرگی این که مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع با عنوان شبیخون فرهنگی هشدار دادند ولی مسئولان به این موضوع توجه نمی کنند.

وی با تاکید بر ساماندهی فضای مجازی و با تعبیر آن به جهنمی سوزان برای جوانان گفت: در هر هفته بین پانزده تا بیست هزار کانال و شبکه های فاسد اجتماعی را مسدود می کنیم.

دادستان کل کشور با انتقاد از اظهارات یکی از مسئولان که اعلام کرده بود خط قرمز نداریم، یادآور شد: مگر قران به زنان مسلمان خطاب نمی کند که در زمان صحبت کردن صدایت را نازک نکنید آنوقت آیا برگزاری برخی کنسرت ها درست است؟

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه کسی مخالف کنسرت مجاز نیست، گفت: وقتی تصاویر کنسرت در قم را ملاحظه کردم متاسف شدم.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: از دشمن بر حذر باشید و پنج شاخص انقلابی گری در بیانات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهید.

وی افزود: خبر داریم برخی از مسئولان دوتابعیتی هستند و این خلاف قانون است. دولت اعلام کرد که آنها را از کار برکنار می کند اما این کار را نکرد، دو تابعیتی به این معناست که در صورت بروز جرم، می تواند از کشور فرار کند. خبر داریم که غالب دو تابعیتی ها انگلیسی و کانادایی هستند. بخشی از فساد کشور و بانکها ریشه در خارج دارد.

منتظری با اشاره به انتشار تصاویر سران فتنه در دانشگاه ها گفت: بدتر از تصاویر سران فتنه فرهنگی است که به ذهن جوانان ما تزریق می کنند، اینها که عددی نیستند، البته نمی گویم نسبت به انتشار عکسها بی‌تفاوت باشید.

دادستان کل کشور در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا موثرین فتنه در دانشگاه حضور دارند و سخنرانی می کنند گفت: در انتخابات به گونه ای رای دهید که یک وزیر انقلابی در صدر وزارت علوم قرار گیرد و انتظار داریم وزیر علوم انقلابی عمل کند.

وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با برجام گفت: هم تلاش زیادی صورت گرفت و هم تا حدودی در برخی مسایل جزیی گام هایی برداشته شد ولی باید سود و زیان را در کنار هم بسنجیم و انچه که از دست داده ایم را باید مورد سنجش قرار دهیم.

منتظری در رابطه با تبلیغات در شبکه های اجتماعی خارجی خاطرنشان کرد: به همه دستگاه ها و واحدها نامه نوشتیم که نباید اطلاعات و مکاتبات اداری در تلگرام انتقال داده شود ولی متاسفانه مورد توجه قرار نمی گیرد.

دادستان کل کشور در رابطه با برخورد با زمین خواری و کوه خواری گفت: قوه قضاییه در این زمینه عزمش را جزم کرده است ولی این موضوع گسترده است و یا به سنوات مختلف مربوط می شود.