Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات:

فاز اول دولت الکترونیک تا پایان سال افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه دولت الکترونیک بر ضرورت اجرایی شدن فاز اول دولت الکترونیک تاکید کرد و وعده اجرایی شدن این فاز را تا پایان سال جاری داد.

به گزارش گرداب، محمود واعظی با اشاره به افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات گفت: بایدهر چه سریعتر خدمات الکترونیک وزارتخانه ها و دستگاه های ارائه کننده خدمات به مردم به صورت الکترونیکی در دسترس مردم قرار گیرد تا مردم راحت تر به این خدمات دسترسی داشته باشند.

وی با تاکید به افتتاح هر چه سریعتر فاز اول دولت الکترونیک افزود: با افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات دسترسی کلیه وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط به شبکه انتقال داده ها مهیا شده و زیرساخت های آن آمادگی ارائه خدمات را در این بستر دارا می باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تشکر از عملکرد دستگاه های مختلف نسبت به عملیاتی کردن خدمات دولت الکترونیک افزود: کارهای بزرگی در بخش های مختلف صورت گرفته و من تشکر می کنم ولی بایستی به این اقدامات سرعت بیشتری داده شود و دیگر وارد عمل شویم و از برگزاری جلسات عبور کنیم تا مردم هر چه سریعتر لذت دریافت خدمات الکترونیک را در هر بخش و سازمان احساس کنند.
وی با اشاره به دستگاه های ارائه کننده تا خدمات گفت: ده ها وزارتخانه و سازمان در حال حاضر آماده افتتاح خدمات جدید خود هستند که عبارتند از وزارت بهداشت، وزارت تعاون کار و امور اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت خارجه، وزارت نیرو، بانک مرکزی، میراث فرهنگی و وزارت اقتصاد و دارائی.
 واعظی در پایان به فعالیت های زیرساختی که هم اکنون آماده بهره برداری می باشند اشاره کرد و گفت: البته فعالیت های خوب زیرساختی در زمینه های مختلف صورت گرفته که اهم آنها عبارت است از سامانه کارپوش ایرانیان، مرکز تبادل ملی اطلاعات، سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، سکوی دولت همراه، سامانه سیستم ملی کاتالوگ داده ها، سامانه مدیریت ساختار و خدمات دولت، پنجره خدمات واحد دولت هوشمند و پنجره واحد پایش محیط کسب و کار که با ایجاد مرکز ملی تبادل اطلاعات کلیه زیرساخت های لازم فراهم شده است و آمادگی راه اندازی فاز نخست وجود دارد و ان شاءالله تا پایان سال مراسم افتتاح دولت الکترونیکی برگزار خواهد شد.