وزیر ارتباطات خبر داد

قیمت اینترنت نصف می شود / فاز دوم شبکه ملی اطلاعات 18 بهمن افتتاح می شود

قیمت اینترنت نصف می شود / فاز دوم شبکه ملی اطلاعات 18 بهمن افتتاح می شود
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات گفت: انتظار می‌رود با افتتاح پروژه تلاش سه قیمت اینترنت نصف شود و کیفیت دسترسی افزایش یابد.

به گزارش گرداب، محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه تلاش سه به منظور افزایش ظرفیت شبکه انتقال از 4 هزار گیگابیت بر ثانیه به 10 هزار گیگابیت در ثانیه از افتتاح پروژه آی پی تا فروردین ماه خبر داد و گفت: پروژه‌های آی پی و انتقال مجموعه‌‌ای از پروژه‌های ایجاد شبکه ملی اطلاعات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با افزایش ظرفیت شبکه انتقال در قالب شبکه ملی اطلاعات امکان ترافیک مدیریت (جداسازی ترافیک داخلی از ترافیک بین‌الملل) و کاهش هزینه‌های دسترسی فراهم می‌شود.

وی گفت:‌انتظار می‌رود با اجرای پروژه تلاش سه دو نتیجه مستقیم نصف شدن هزینه دسترسی مردم به اینترنت و افزایش کیفیت محقق شود.

واعظی با تأکید بر عجله وزارت ارتباطات برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات گفت: این شبکه هر چقدر بودجه لازم داشته باشد تأمین می‌کنیم.

فاز دوم شبکه ملی اطلاعات دوشنبه افتتاح می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در روز دوشنبه خبر داد و گفت: باید از افرادی که باید این کار را قبلا انجام می‌دادند اما ندادند انتقاد کرد زیرا از 10 سال پیش در دنیا توسعه ICT به عنوان زیرساخت توسعه مورد توجه قرار گرفته بود و مربوط به سه سال پیش نیست.

 تفکیک تعرفه ترافیک داخلی از خارجی  الزامی است

وزیر ارتباطات درباره تفکیک قیمتی ترافیک داخلی و خارجی گفت: طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه استفاده از ترافیک داخلی بر بستر ملی شبکه اطلاعات نصف تعرفه استفاده از تعرفه خارجی است که این مصوبه به تمامی ارائه دهندگان سرویس اینترنت ابلاغ شده و برخی شرکت‌ها نیز آن را اجرا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: هدف از این تفکیک ایجاد محدودیت نیست بلکه کاهش هزینه دسترسی مردم به اینترنت مدنظر است تا قیمت پهنای باندی که از داخل استفاده می‌کنند نصف قیمت اینترنت باشد.

 نارضایتی مشترکان از کیفیت اینترنت مربوط به سرویس زیرساخت نیست

وی درباره نارضایتی کاربران اینترنت از کیفیت سرویس گفت: مشترکان شرکت زیرساخت از کیفیت سرویس رضایت دارند و کاربرانی که مشترک شرکت‌های ارائه دهنده سرویس اینترنت هستند نارضایتی‌هایی ابراز می‌کنند.

واعظی توضیح داد: در حال حاضر شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ملزم شده‌اند وضعیت سرویس خود را به صورت آنلاین به کاربران اعلام کنند و همچنین مشترکان می‌توانند از وضعیت کلی شبکه زیرساخت نیز از طریق مراجعه به سایت این شرکت مطلع شوند.

افزایش 10 برابری ظرفیت ترانزیت ایران

وی همچنین از افزایش 10 برابری ظرفیت ترانزیت ترافیک ایران تا اواسط سال آینده خبر داد و گفت: در این باره با شرکت‌های بزرگ دنیا و شرکت‌های بزرگ فعال در منطقه مذاکراتی داشته ایم.