ترامپ پنجه در پنجه با پوتین

ترامپ پنجه در پنجه با پوتین
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵

ترامپ از به کارگیری گروهی از هکرهای نخبه برای پنجه به پنجه شدن با هکرهای منتسب به روسیه خبر داد.

به گزارش گرداب، دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا، از سرمایه گذاری در طرحی خبر داد که بر اساس آن گروهی از متخصصان سایبری ویژه، برای مقابله با تیم هکرهای روسی، ایجاد خواهد شد. ظاهرا دولت ترامپ، در آغازین روزهای فعالیت دولت خود، اعلام کرده که تمرکز ویژه ای در موضوعات امنیت سایبری خواهد داشت و قصد دارد در این زمینه، تحولاتی اساسی ایجاد نماید. چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا، در نخستین ساعات حضور خود در کاخ سفید، بیانیه ای در زمینه امور دفاعی منتشر کرده است.
این بیانیه ترامپ که با عنوان "ارتش خود را مجدداً قوی کنیم" منتشر شد، بر ضرورت تقویت بودجه نیروهای دفاعی و افزایش قابلیت‌های اطلاعاتی در این زمینه تأکید کرده است. بر اساس اطلاعاتی که از اولین بیانیه رسمی دولت ترامپ به‌دست‌آمده، ظاهراً بخش قابل‌توجهی از این بیانیه، در ارتباط با نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات دفاع سایبری آمریکا است.
در بخشی از این بیانیه جدید کاخ سفید می‌خوانیم: «جنگ‌های سایبری، دنیای نوظهوری است که ما، باید برای دفاع از اسرار امنیت ملی و سامانه‌های خودمان، هر نوع تمهیدی را بیندیشیم. ما امن سازی ساختارهای دفاعی و افزایش قابلیت‌های تهاجمی در فرماندهی سایبری خود را در اولویت خودمان قرار خواهیم داد. ما از بهترین و باهوش‌ترین آمریکایی‌ها در این زمینه حیاتی استفاده خواهیم کرد.»
درهرحال، عملکرد سایبری دولت جدید آمریکا، موضوعی است که هنوز تصمیم‌گیری و اظهارنظر در مورد آن زود است و باید منتظر اظهارنظرهای جدید تیم ترامپ در این مورد ماند. گرچه این بیانیه جدید، شاید تا حدودی تعیین‌کننده باشد، اما نمی‌تواند به‌عنوان اصلی راهبردی، ملاک قضاوت کارشناسان قرار بگیرد.