راه‌اندازی مرکز عملیات امنیت سایبری هند

راه‌اندازی مرکز عملیات امنیت سایبری هند
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵

دولت هند یک مرکز عملیات امنیتی برای نظارت بر حوادث سایبری مرتبط با زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و برنامه‌های کاربردی راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش گرداب، راوی شانکار پراساد، وزیر فناوری اطلاعات هند، اعلام کرده است که با حیاتی شدن نقش امنیت سایبری در تحول سایبری هند، دولت هند به زودی یک مرکز عملیات امنیتی برای نظارت بر حوادث سایبری مرتبط با زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و برنامه‌های کاربردی میزبانی شده توسط مرکز انفورماتیک ملی راه‌اندازی می‌کند.
 
پراساد اظهار داشته است: «مسئله امنیت سایبری، مسئله فوق‌العاده مهمی است. دولت به زودی یک مرکز عملیات امنیتی راه‌اندازی می‌کند.» او همچنین اعلام کرده که یک مرکز داده ابری در بوپال تاسیس می‌شود. پیش از این، چهار مرکز داده در دهلی، حیدرآباد، بوبانسور و پونا راه‌اندازی شده بود.
 
پراساد، افسران اطلاعات منطقه‌ای مرکز انفورماتیک ملی را به اتخاذ رویکرد نوآورانه و فعال توصیه کرده و اظهار داشته است: «مرکز انفورماتیک ملی باید یک رویکرد تحولی در پیش بگیرد و تحولی در سطح توده‌های مردم پدید آورد. از مرکز انفورماتیک ملی می‌خواهم که با مراکز خدمات عمومی که آموزش‌های موفقی درباره سامانه‌های پرداخت دیجیتال به بیش از میلیون‌ها شهروند روستایی و هزاران تاجر ارائه داده، ارتباط برقرار کند.»
 
وی افزود که دولت برنامه‌هایی برای تقویت دفاتر منطقه‌ای مرکز انفورماتیک ملی در دست اجرا دارد و در تلاش است این دفاتر به استانداردهای جهانی دست یابند. در یک برنامه آزمایشی، 150 دفتر منطقه‌ای مرکز انفورماتیک ملی در سال‌های 2018-2017 ارتقا می‌یابند و باقی دفاتر هم به زودی ارتقا می‌یابند. پراساد به وزارتخانه متبوع خود دستور داده که یک برنامه آموزشی برای افسران مرکز انفورماتیک ملی طراحی کند که با فناوری‌های در حال تحول، همگام باشد.
 
پراساد همچنین خبر از اعطای پاداش‌های سالیانه به آن دسته از افسران اطلاعات منطقه‌ای داد که موفق می‌شوند یک رویکرد نمونه خلاق در مناطق ماموریتی خود اتخاذ کنند. سه افسر خلاق برتر، پاداشی معادل دویست هزار، صد هزار و پنجاه هزار روپیه دریافت می‌کنند.
 
پراساد اظهار داشته است که هند برای تحقق هدف بزرگ تبدیل شدن به یک جامعه قدرتمند مبتنی بر فناوری، برنامه‌هایی نظیر هند دیجیتال، در هند تولید کنید، Skill India (آموزش مهارت‌های مختلف به 400 میلیون نفر تا سال 2022)، استارت‌آپ هند، استندآپ هند (حمایت از کارآفرینی) و شهرهای هوشمند را طراحی کرده است.