Gerdab.IR | گرداب

نمایندگان مجلس مطرح کردند

بهانه تازه ایران‌هراسی آنگلوساکسون ها

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تأکید کردند که ادعای نهادهای امنیتی انگلیس درباره تلاش ایران برای حملات سایبری به این کشور هیچ پایه و اساسی ندارد و این تنها بهانه گیری جدید برای فشار بر جمهوری اسلامی است.

به گزارش گرداب ، یکی از نهادهای دولت انگلیس که به تازگی برای مقابله با حملات سایبری به رایانه‌های برخی از دستگاه‌های مهم دولتی  این کشور تشکیل شده ایران، روسیه، کره شمالی و چین به تلاش برای هک رایانه‌های این کشور متهم کرده است.

«مرکز ملی امنیت سایبری» (NCSC) مدعی شده روزانه دست کم دو حمله سایبری را خنثی کرده است. دولت انگلیس ماه اکتبر سال گذشته میلادی این نهاد را برای جلوگیری از حملات سایبری به رایانه‌های وزارت دفاع، بانک مرکزی انگلیس و پایگاه‌های هسته‌ای این کشور تشکیل داد.

«مرکز ملی امنیت سایبری» با بیان اینکه در ماه اول مأموریتش 68 حمله سایبری را خنثی کرده مدعی شده روسیه، کره شمالی، چین و ایران مظنونان اصلی انجام این حملات هستند.

حال تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سسیاست خارجی مجلس نسبت به اتهامات انگلیس علیه ایران واکنش نشان دادند.

انگلیس سردمدار حملات سایبری به کشورهای دیگر است/مقاومت ایران در برابرحملات سایبری، موجب عصبانیت انگلیسی ها شده است

سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به ادعای نهادهای امنیتی انگلیس درباره تلاش ایران برای حملات سایبری به این کشور، گفت: این ادعاها یک نوع فرافکنی از سوی مقامات انگلیسی و قدرت های غربی است، زیرا زمانی که وزیر خارجه انگلیس به خاورمیانه آمده و اظهارات مداخله جویانه ای را مطرح می کند، دیگر نباید این گونه ادعاها را علیه جمهوری اسلامی مطرح کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: غربی ها به ویژه کشور انگلیس سردمدار حملات سایبری به کشورهای دیگر هستند، حال چگونه با طرح اتهاماتی مانند نقش ایران در حملات سایبری به دنبال فرار از اقداماتشان در این عرصه هستند.

وی افزود: اگر قدرت سایبری ایران آنقدر بالا است که به سیستم های کشور انگلیس ضربه می زند، آن ها باید به اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی اذعان کنند، اما واقعیت این است که ما از سیستم و کشور خودمان در تمام حوزه ها از جمله سایبری دفاع می کنیم.

نقوی حسینی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان پدافند غیرعامل، ایران به صورت روزانه مورد حملات سایبری قرار میگیرد و این مقاومت جمهوری اسلامی در برابر این حملات، موجب عصبانیت مقامات این کشورها شده است.

بحران سوریه و توافق هسته ای؛ ریشه بهانه سایبری لندن علیه جمهوری اسلامی

مسعود گودرزی در واکنش به ادعای نهادهای امنیتی انگلیس درباره تلاش ایران برای حملات سایبری به این کشور، گفت: این کشورها در قدم نخست خودشان به دنبال جنگ های سایبری و حملات این گونه بوده اند، به ویژه در چند سال اخیر شاهد بودیم که کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس اقدام به تولید و ارسال ویروس استاکس‌نت برای نابودی تأسیسات اتمی ایران کردند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با وجود آنکه حملات سایبری مسئله تازه ای در عرصه بین المللی است، اما کشورهای غربی در چند سال گذشته کارنامه سیاهی را از خود در این عرصه به جای گذاشتند.

وی گفت: ادعای اخیر مقامات انگلیسی درباره تلاش ایران برای حملات سایبری به این کشور نشأت گرفته از دو عامل بحران سوریه و توافق هسته ای است، در بحث برجام، این کشورها به دنبال آن هستند تا زمینه را به گونه ای طراحی کنند، تا ایران خود اقدام به نقض توافق هسته ای کند.

گودرزی ادامه داد: از طرف دیگر کشورهای غربی از نقض فعال و سازنده ایران در عرصه بحران سوریه و عراق خشمگین هستند و از هر وسیله ای برای مقابله با کشورمان استفاده می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: ادعای اخیر مقامات انگلیسی درباره تلاش ایران برای حملات سایبری به این کشور، یک اتهام ناروا و بی پایه و اساس است و این گونه اظهارات برای کشورمان هیچ اهمیتی ندارد.

انگلیس به دنبال ضربه زدن به اقتدار منطقه ای جمهوری اسلامی است/بهانه گیری لندن برای ایجاد موج ضد ایرانی

ولی الله نانواکناری در واکنش به ادعای نهادهای امنیتی انگلیس درباره تلاش ایران برای حملات سایبری به این کشور، گفت: متأسفانه موضوع بهانه گیری کشورهای استکباری و استعماری مانند آمریکا و انگلیس، قدمت طولانی دارد و از دوران قاجار انگلیسی ها نقش اصلی در توطئه آفرینی علیه ایران داشته اند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تلاش انگلیس برای مقابله با کشورهای مستقل جهان است و امروز جمهوری اسلامی جزء همین کشورهای آزاده و مستقل است و جریان استکبار تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به کشورمان صورت می دهد.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی از یک توان و قدرت منطقه ای بسیار بالا برخوردار است و غرب به دنبال نابودی این اقتدار هستند تا به منافع منطقه ای خود دست یابند.

نانواکناری ادامه داد: تلاش ایران برای حملات سایبری به انگلیس تنها بهانه گیری مقامات لندن علیه جمهوری اسلامی است و در چند سال اخیر شاهد بودیم که این کشورهای همسو هر روز بهانه  جدیدی را بر علیه ایران مطرح می کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: ادعای نهادهای امنیتی انگلیس درباره تلاش ایران برای حملات سایبری به این کشور هیچ پایه و اساسی ندارد و قطعا این اظهارات و ادعاها محکوم است.