Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری توئیتر و نت فلیکس را مختل کرد

تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵

مقامات آمریکا در حال انجام تحقیقات پیرامون حملات سایبری متعددی هستند که باعث بروز اختلالی گسترده در شبکه های اینترنتی دو سوی اقیانوس اطلس شدند.

به گزارش گرداب؛ به نقل از  روزنامه انگلیسی زبان گاردین، مقامات آمریکا در حال انجام تحقیقات پیرامون حملات سایبری متعددی هستند که باعث بروز اختلالی گسترده در شبکه های اینترنتی دو سوی اقیانوس اطلس شدند.

روزنامه گاردین تأیید می کند که وزارت امنیت داخلی آمریکا تحقیقات و بررسی پیرامون این حمله سایبری را آغاز کرده است.

این حمله سایبری باعث بروز اختلال و قطع برخی از محبوبترین وبگاهها از جمله «نت فلیکس»، «توئیتر»، «اسپاتیفای»، «رددیت»، «سی اِن اِن»، «پی پال»، «پینترست» و «فاکس نیوز» و روزنامه هایی همچون «گاردین»، «نیویورک تایمز» و «وال استریت ژورنال» شد.

به نظر می رسد که هدف این حملات سایبری، یک شرکت ثبت دامنه تحت نام «داین» بوده است.

«خدمات وب آمازون»- بزرگترین شرکت رایانش ابری در جهان- همچنین از یک اختلال چند ساعته در روز جمعه خبر داد.

با این حال، «داگ مادوری» مدیر تحلیل اینترنت در شرکت «داین» در مورد وجود هرگونه ارتباطی میان بروز اختلال در شبکه های داین و آمازون ابراز تردید کرد.

شرکت داین اعلام کرد که اولین بار ساعت ۷ صبح روز جمعه از این حمله سایبری مطلع شده است. این شرکت در وبگاه خود اعلام کرد که «فرآیند نظارت و کاهش حملات سایبری علیه زیرساختهای سامانه نام دامنه- دی اِن سی- را آغاز کرده است».

این شرکت ضمن ارسال برنامه های به روز رسانی در سراسر روز جمعه، تأیید کرد که دومین حمله سایبری در هنگام ظهر و سومین حمله پس از ساعت چهار بعدازظهر اتفاق افتاد.