Gerdab.IR | گرداب

اولین حمله هکری جدی با سوء استفاده از اینترنت اشیا

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵

بی توجهی به هشدار مکرر محققان امنیتی درباره ایمنی ضعیف ابزار مورد استفاده در خدمات اینترنت اشیا سرانجام موجب سوء استفاده هکرها شد.

به گزارش گرداب هکرها با سوء استفاده از میلیون‌ها دوربین متصل به اینترنت توانسته اند حملات DOS موثری را بر ضد سایت ها و سرویس های اینترنتی اجرا کنند.

Octave Klaba مدیر شرکت میزبانی وب OVH به تازگی اعلام کرده که هفته قبل دو مورد حمله DDoS بر ضد رایانه ها و شبکه های این شرکت فرانسوی صورت گرفته است. وی مجموع پهنای باند مورد استفاده برای این حملات را یک ترابیت در ثانیه دانسته است. حجم ترافیک ایجاد شده در جریان یکی از این حملات از رفم 799 گیگابیت در ثانیه هم فراتر رفته است. ایجاد چنین ترافیک کاذبی بر روی وب سایت‌ها برای از کار انداختن و از دسترس خارج کردن اکثر آنها کافیست.

حملات یاد شده سرورهای بازی ماین کرافت را هدف قرار دادند که در شبکه OVH میزبانی می شد. برای اجرای این حملات یک شبکه بوت نت متشکل از 145 هزارو 607 دستگاه ضبط ویدئوی دیجیتال و دوربین های قابل اتصال به اینترنت به کار گرفته شده‌اند.

Octave Klaba هشدار داده که با توجه به قابلیت ایجاد ترافیکی در حجم یک تا 30 مگابیت در ثانیه توسط هر یک از این ابزار شبکه بوت نت متشکل از آنها می تواند برای انجام حملات دی او اس با ظرفیت بی سابقه 1.5 ترابیت در ثانیه به کار گرفته شود.

این حمله بی سابقه پس از حمله به وب سایت برایان کربز روزنامه نگار فعال در حوزه امنیت سایبری صورت می گیرد. در جریان این حمله ترافیک به اندازه 620 گیگابیت در ثانیه بر روی سایت وی ایجاد شد. ترافیک یاد شده چنان پرحجم بود که باعث شد Akamai از ارائه خدمات به این روزنامه نگار منصرف شود و سایت وی به مدت چند روز آفلاین باقی بماند.

ترافیک انجام شده از طریق این حمله دو برابر بزرگترین حمله DOS تاکنون بوده و تداوم آن می توانست هزینه ای چندمیلیون دلاری به Akamai تحمیل کند.