Gerdab.IR | گرداب

تعقیب قضایی مجدد توییتر

تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵

یک دادخواست قضایی علیه توییتر که این شبکه اجتماعی را در رشد و گسترش داعش مقصر دانسته بود، مجدداً در دادگاهی در آمریکا مطرح‌شده است.

به گزارش گرداب؛ شاکیان بعد از رد شکایت اولیه‌شان، با تنظیم مجدد آن تلاش دارند توییتر را به علت ارائه خدمات پیام مستقیم یا Direct Message در این زمینه مقصر بدانند. به اعتقاد شکات خدمات پیام مستقیم توییتر به اعضای داعش کمک کرده تا مانند تجهیزات ارتباطی فیزیکی از آن برای برقراری تماس و ارتباط استفاده کنند و لذا این سرویس تفاوتی با رادیو و تلفن ماهواره‌ای ندارد.

این سومین تلاش شکات برای محکوم کردن توییتر در دادگاه است. دو تلاش قبلی توسط قاضی نافرجام ماند و هر بار برای فرجام‌خواهی 20 روزبه شاکیان فرصت داده شد.

این شکایت اولین بار بعد از قتل دیوید شیلدز یک پیمانکار ارتش آمریکا در اردن پس از حمله یک فرد حامی داعش و توسط خانواده مقتول مطرح شد. شکایت جدید به‌طور مشترک توسط خانواده شیلدز و خانواده جیمز دامون کریچ که همکاری وی بوده و در همان حمله کشته‌شده مطرح گردیده است.

قاضی دادگاه قبلاً گفته بود قانع نشده که ارائه خدمات پیام مستقیم توییتر عامل موفقیت این حمله به افراد مقتول باشد. رسیدگی به این پرونده هفته دیگر آغاز می‌شود.