Gerdab.IR | گرداب

عملیات هکری سنگین علیه کشور

تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از عملیات هکری سنگین علیه شبکه کشور در هفته های پیش خبر داد و در ادامه گفت: کلیه کاربران شبکه ملی اطلاعات شناسه دار می شوند.

به گزارش گرداب، نصرالله جهانگرد در مراسم رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات با بیان اینکه تمرکز خاصی بر مقوله امنیت در این شبکه داریم، اظهار کرد: امنیت در این شبکه سه بخش 1. پایداری 2. محتوایی و 3. کاربری را شامل می شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره مقوله پایداری این شبکه گفت: شبکه ها در دنیا اغلب مورد عملیات هک قرار می گیرند و در این راستا حدود دو سه هفته پیش اقدام هکری روی شبکه ایران صورت گرفت و  ارتباطات بین الملل دو سه شرکت اینترنتی (پرووایدر) محدود شد اما مردم که اغلب از ارتباطات داخلی کشور استفاده می کنند، اصلا متوجه این موضوع نشدند.

وی افزود: پایداری شبکه موضوع اساسی است و با توجه به اینکه بیش از 67 درصد جرائم هکری در دنیا شامل حوزه پولی و مالی می شود، قابلیت آنتی فیشینگ را روی شبکه ملی اطلاعات دیده ایم تا شاهد این گونه سوء استفاده ها از شبکه نباشیم.

جهانگرد همچنین به مقوله احراز هویت کلیه کاربران ایرانی در این شبکه اشاره کرد و گفت: در شبکه ملی اطلاعات کلیه کانکشن های (اتصالات به شبکه) ثابت و سیار کشور دارای هویت واحدی خواهند بود و اگر کاربری دارای شناسه نباشد، قابلیت سرویس دهی به او نیست.

معاون وزیر ارتباطات در پایان گفت: امیدواریم با راه اندازی این شبکه، سهم ترافیک داخلی کشور بیش از 40 درصد شود.