Gerdab.IR | گرداب

مرکز پژوهش های مجلس مطرح کرد

نقص برنامه ششم در پوشش مناسب بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵

مرکز پژوهش های مجلس با بررسی احکام مرتبط با بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اعلام کرد احکام لایحه برنامه ششم پوشش مناسبی برای رفع چالش های موجود بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ندارد.

به گزارش گرداب، مرکز پژوهش های مجلس شواری اسلامی با بررسی احکام مرتبط با بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اعلام کرد احکام مرتبط با این بخش در ماده 20 لایحه متمرکز است.

ماده 20 لایحه مذکور شامل 10 بند است که 7 بند آن مرتبط با حوزه دولت الکترونیک، 2 بند توسعه زیرساخت ارتباطات کشور و یک بند در خصوص ایجاد نظام آمار ثبتی کشور است.

بر اساس این گزارش احکام لایحه برنامه ششم پوشش مناسبی برای رفع چالش های موجود بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ندارد لذا با بررسی های انجام شده و با دریافت نظرات تعداد زیادی از صاحبنظران با تجربه کشور تعدادی از اشکالات و کاستی های لایحه برنامه ششم توسعه شناسایی و راهکارهای پیشنهادی نیز مشخص شده است.

در این گزارش نتایج نهایی بررسی های انجام شده به صورت اصلاح و الحاق احکام مربوط به بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تصمیم گیری نهایی در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است. این گزارش مشتمل بر دو جدول(الف) اصلاح احکام موجود و (ب) پیشنهاد احکام جدید برای الحاق به لایحه است.