Gerdab.IR | گرداب

استفاده نیروی دریایی آمریکا از پوکمون‌گو

تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵

بعد از انتشار بازی پوکمون گو و افزایش انفجاری کاربران آن، بسیاری از شرکت‌ها و مقامات دولتی از آن برای پیش برد اهداف خود استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب؛ با گذشت تنها 3 هفته از انتشار بازی پوکمون گو (Pokémon Go)، این بازی موفق شد رکوردها و حواشی بسیاری از خود به جای بگذارد. بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده این بازی تا این لحظه بیش از 75 میلیون بار دانلود و نصب شده که آمار بسیار بالایی به‌حساب می‌آید.

از طرفی با توجه به موفقیت‌های بسیار این بازی، حتی افرادی مانند هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نیز از محبوبیت بازی در رقابت‌های انتخاباتی خود استفاده می‌کنند.

در بازی اقلامی با نام ««Lure Module» وجود دارد که فروشندگان یا افراد مختلف می‌توانند با خرید آن‌ها به مبلغ 10 دلار، پوکمون‌ها را به یک محل خاص یا فروشگاه خود جذب کنند. طرفداران هیلاری کلینتون با استفاده از این ویژگی اقدام به ایجاد پوک‌استاپ (Pokestop) کرد و زمانی که کاربران به محل‌های تعیین شده می‌روند در حالی که طرفداران کلینتون، فرم ثبت‌نام رأی‌دهندگان را در دست دارند به آن‌ها نزدیک می‌شوند. از طرفی دونالد ترامپ با تغییر ویدئوی تبلیغاتی بازی مذکور، کلینتون را به تصویر می‌کشد که توسط کاربران شکار و اسیر می‌شود.

نیروی دریای آمریکا نیز مدتی قبل با استفاده از پوکمون گو پوستری را برای استخدام نیرو ایجاد منتشر کرد. در این پوستر به کاربران وعده‌ی شکار همه‌ی پوکمون‌ها و تبدیل شدن به پوکمون مستر (Pokémon master) داده می‌شد.

در پوستر مذکور نوشته شده است: «آیا دوست دارید تا در تمام نقاط دنیا پوکمون گو بازی کنید؟ نیروی دریایی آمریکا قابلیت سفر به سراسر دنیا و انجام این بازی را به شما داده و به شما کمک می‌کند به استاد پوکمون مستر تبدیل شوید.»

نیروی دریای آمریکا در حال حاضر به خاطر انتشار این پوستر به‌صورت رسمی عذرخواهی کرده است.