Gerdab.IR | گرداب

شرط تازه ورود به آمریکا!

دخالت شبکه‌های اجتماعی در دریافت ویزا

تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵

اطلاعات کاربری افراد در شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه گمرک آمریکا قرار گرفته و ممکن است به بخشی از فرایند دریافت ویزای این کشور مبدل شود.

به گزارش گرداب به نقل از ورج، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا طرح جدیدی را برای ثبت توسط دولت فدرال این کشور پیشنهاد داد که به موجب آن افرادی که وارد آمریکا می شوند باید شناسه حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی مختلف را اعلام کرده و در فرم ویژه ای وارد کنند.

اگر چه این طرح هنوز تصویب نشده و وارد کردن این اطلاعات هم داوطلبانه دانسته شده، اما این کار فرصت ویژه ای برای کنترل داده ها و بررسی زندگی آنلاین کاربران در اختیار دولت آمریکا قرار می دهد. تا به حال از افرادی که قصد ورود به خاک امریکا را داشتند، در بدترین حالت اثر انگشت گرفته می شد، با آنان مصاحبه می گردید و اطلاعات مربوط به آنها در پایگاه های داده مختلفی چک می شد.

جمع آوری اطلاعات در قالب این طرح مربوط به مسافران خارجی و افرادی است که فرم الکترونیک دریافت ویزای آمریکا را پر می‌کنند. بر اساس تغییرات جدید در این فرم بخشی برای وارد کردن اطلاعات حساب های کاربری افراد در شبکه های اجتماعی ایجاد می شود. انتظار می رود تصمیم گیری نهایی در این زمینه ظرف 60 روز آینده اتخاذ شود.