Gerdab.IR | گرداب

درس عبرتی تلخ؛

اخاذی از دختر هم دانشگاهی با رم گوشی تلفن همراه

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

دختر دانشجویی كه تصاویر خصوصی خود را در تلفن همراهش نگهداری می كرد، با گم شدن حافظه گوشی به دردسری بزرگ افتاد.

به گزارش گرداب،سرهنگ غلامرضا كاظم زاده با اشاره به دستگیری متهم اینترنتی،گفت: با طرح شكایت خانمی جوان در پلیس فتا شاهرود مبنی بر اخاذی و تهدید به انتشار عكس های خصوصی وی در شبكه های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور كار ماموران این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود: دانشجوی 21 ساله، شاكی این پرونده حافظه گوشی تلفن همراه خود را در محیط دانشگاه گم می كند.
 
كاظم زاده به بی احتیاطی صورت گرفته از سوی این دانشجوی جوان اشاره و تصریح كرد: او تصاویر و مطالب خصوصی خود را در حافظه مفقود شده گوشی تلفن همراهش نگهداری می كرد.
 
این مسئول انتظامی افزود: چند روز پس از این ماجرا فردی ناشناس با ارسال پیامك، شاكی را به انتشار تصاویر و اطلاعات خصوصی و خانوادگی اش در شبكه های اجتماعی تهدید می كند و دانشجوی جوان ناچار به پلیس فتا مراجعه می كند.  
 
سرهنگ كاظم زاده به تحقیقات تخصصی كارشناسان پلیس فتا اشاره و تصریح كرد: متهم كه یكی دیگر از دانشجویان دانشگاه بود، در كمتر از یك روز شناسایی شد.
 
كاظم زاده با بیان اینكه متهم در بازجویی های خود منكر هرگونه اقدامی در این خصوص شده بود، گفت: وی با مشاهده دلایل و مدارك پرونده به سوء استفاده از حافظه گوشی تلفن همراه شاكی با انگیزه اخاذی از وی اعتراف كرد.
 
 فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود به عموم شهروندان به ویژه جوانان توصیه كرد: حافظه تلفن همراه محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات و تصاویر خصوصی نیست، لذا از نگهداری اطلاعات شخصی و ارزشمند در این فضا پرهیز كنید.