Gerdab.IR | گرداب

تالیا یکی از بازیگران ترابردپذیری شد

تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

نگاه مشترکان موبایل آرام آرام معطوف به اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های موبایل جهت اثاث‌کشی بین اپراتورها شده است و در چنین شرایطی مدیر عامل تالیا هم خبر از ورود تالیا به ماجرای MNP داد.

به گزارش گرداب، اواخر سه ماهه سوم سال گذشته رومینگ اولین اپراتور اعتباری ایران با شبکه همراه اول برقرار شد تا مشترکان تالیا از این طریق بتوانند مانند سایر مشترکان اپراتورهای موبایل از امکان رومینگ منتفع شوند.

این طرح که از استان‌های تهران و البرز آغاز شد، قرار بود طی چند فاز به کل کشور برسد و اکنون این موضوع محقق شده و مشترکان تالیا در هر کجای ایران باشند، می‌توانند با جستجوی دستی شبکه و انتخاب یکی از نام‌های (Taliya – TCI)  یا (Taliya – MCI) یا (43211) وارد پوشش رومینگ شوند.

با این حساب اگر در نقاطی صاحب آنتن نباشند، می‌توانند از شبکه همراه اول استفاده کنند.

در حالی این طرح به اتمام رسید و پروژه رومینگ کامل شد که اکنون طرح ملی ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) در آستانه اجراست و این سوال را ایجاد می‌کند که آیا مشترکان تالیا نیز امکان ترابرد در دیگر اپراتورها را دارند؟

برای پاسخ به این پرسش لازم است که ابتدا مفهوم ترابردپذیری شماره‌ها را بدانیم.

ترابردپذیری شماره‌های موبایل به معنی امکان جابجایی در اپراتورهای مختلف با یک شماره موبایل است. به عنوان مثال اگر مشترک تالیا هستید و شماره‌ای مانند 0932… دارید، می‌توانید با همان شماره وارد شبکه اپراتورهای دیگر مانند ایرانسل شوید.

محمد کریم ناصر صراف –مدیر عامل تالیا- در پاسخ به این پرسش که تکلیف مشترکان تالیا با اجرای MNP چه می‌شود و ایا امکان اثاث‌کشی بین اپراتوری با همان شماره‌شان را دارند؟، گفت: روی این قضیه در حال کار هستیم.

وی عنوان کرد: از آن جهت که شبکه همراه اول و تالیا در حال یکی شدن است بنابراین امکان ترابردپذیری برای مشترکان ما نیز وجود دارد و سرمشاره‌های 0932 نیز می‌توانند ترابرد شوند.

او معتقد است با اجرای ترابردپذیری، مشترکان موبایل به سراغ سرویس‌های مطلوب و بهتر می‌روند و دیگر تعویض شماره یا خریدن خط جدید برای آنها مطرح نیست؛ زا این جهت اپراتوری که بهترین سرویس‌ها را ارائه دهد برنده اصلی این طرح خواهد بود.

مدیر عامل تالیا در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین بحث رقابتی در ترابردپذیری، نرخ و کیفیت دیتای اپراتورهاست اما تالیا در حال حاضر امکان ارائه 3G را هم ندارد، بنابراین چطور می‌توانید به رقابت سنگین اپراتورها در آینده امیدوار باشید؟، گفت: با توجه به اینکه شبکه ما با اولین اپراتور موبایل در حال یکی شدن است، امید داریم ظرف یکی دو ماه آینده ارائه خدمات 3G و 4G را هم داشته باشیم و بتوانیم به رقابت با اپراتورهای اصلی بپردازیم.

وی تصریح کرد: قطعا با چنین تدابیری، تالیا مجموعه چابک و چالاکی خواهد شد که قادر به ارائه بهترین سرویس‌های تلفن همراه خواهد بود. مشترکان هم در آینده و با اجرای ترابردپذیری شماره‌ها فارغ از تغییر شماره سیم‌کارت‌شان به اپراتورهای مختلف می‌روند و خدمات را ارزیابی می‌کنند.

او افزود: با در نظر گرفتن اینکه در آینده بهترین سرویس‌ها را ارائه خواهیم کرد، قادر به جلب نظر مشترکان موبایل خواهیم بود.