Gerdab.IR | گرداب

دور زدن اپراتور با تغییر سریال گوشی

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

یک مقام مسئول در شرکت مخابرات گفت: پس از یکبار اجرای ناموفق طرح رجیستری گوشی موبایل در سال 85، امسال با رفع ایرادات قبلی این طرح برای دومین بار در کشور اجرا می شود.

به گزارش گرداب، داوود زارعیان با اشاره به برنامه اجرای مجدد طرح رجیستری در کشور، اظهار داشت: با جدی شدن تصمیم اجرای دوباره طرح رجیستری در کشور، هماهنگی های لازم برای آغاز طرح از سال گذشته آغاز شده و جلسات برای رفع ایرادات قبلی با اپراتورها ادامه دارد.

این مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران افزود: اگرچه این طرح قرار بود از 15 مهرماه سال گذشته آغاز شود و به تاخیر افتاد اما طبق اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این طرح امسال حتما اجرا خواهد شد.

وی توضیح داد: با توجه به شکست طرح رجیستری در سال 85، تمام تلاش ها بر رفع ایرادات قبلی و اجرای بی نقض طرح رجیستری است که هنوز هماهنگی ها به نتیجه نهایی نرسیده است.

زارعیان تصریح کرد: در دوره قبلی زیرساخت های فنی، فرهنگی و اقتصادی برای اجرا آماده نبود که با توجه به ارتباط مستقیم این طرح با مردم علاوه بر آمادگی اپراتورها، باید شرایط فرهنگی و اقتصادی کاملا در نظر گرفته شود.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران خاطر نشان کرد: همچنین باید تمامی شرایط دور زدن اپراتور برای تغییر شماره سریال (IMEI) توسط نهادهای نظارتی مسدود شود.