Gerdab.IR | گرداب

سوء استفاده سایبری رژیم صهیونیستی از فلسطین اشغالی

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

یکی از شهرهای رژیم صهیونیستی به نام بئر شوا به سرعت در حال تبدیل‌شدن به مرکز جهانی امنیت سایبری است.

به گزارش گرداب، رژیم صهیونیستی در تلاش است تا به قدرت سایبری جهان تبدیل شود و در حال جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه امنیت سایبری است.

یکی از شهرهای فلسطین اشغالی به نام بئرسبع (Beer Sheva) است که در زمان حکومت رومی‌ها، از این شهر برای محافظت از مرزهای امپراتوری روم در برابر اعراب استفاده می‌شد.


اسرائیل بیشتر از مجموع همه مناطق جهان، به‌غیراز آمریکا، صادرات تولیدات امنیت سایبری داشته است. گزارش‌های سال 2015 نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی توانسته است 10 درصد از کل فروش محصولات امنیت سایبری را به خود اختصاص دهد و همچنین موفق به جذب 20 درصد از کل سرمایه‌گذاری جهانی در این زمینه، شده است.


بیشتر این سرمایه‌گذاری‌ها در شهر بیابانی بئرسبع متمرکزشده که اسرائیل در آنجا یک مرکز تحقیق و توسعه امنیت سایبری راه‌اندازی کرده است. این سرمایه‌گذاری با مجاورت فیزیکی به واحدهای فن‌آوری اطلاعاتی ارتش اسرائیل، تقویت‌ شده و حاصل تحقیقات علمی دانشگاه بن گورین (Ben Gurion) است.


در تحولات تازه‌تر، این رژیم، امنیت سایبری را به عنوان اولویت اصلی خود قرار داده است. پیشرفت‌های فناوری این رژیم در امنیت سایبری و نگرانی مداوم روی این مقوله، باعث شده است که امنیت سایبری به یکی از عرصه‌های معمولی سرمایه‌گذاری تبدیل شود.


رژیم صهیونیستی سال 2010 طرح امنیت سایبری خود را تصویب کرد و اقدام به راه‌اندازی دفتر ملی سایبری کرد تا به دولت در زمینه مسائل امنیت سایبری مشاوره دهد، دانشگاه‌ها را به همکاری با صنایع و جامعه دفاعی تشویق و اسرائیل را به مرکز فناوری سایبری جهان تبدیل کند. از آن تاریخ تاکنون، این مرکز توانسته با آژانس‌های دولتی همکاری کند و 100 میلیون دلار به رشد کارآفرینی و تعالی علمی اختصاص دهد.

آژانس دیگر رژیم صهیونیستی با نام اداره دانشمندان ارشد (Office of the Chief Scientist) که زیر نظر وزارت اقتصاد این رژیم کار می‌کند، طرحی را تصویب کرده تا روی برنامه‌های محرمانه در تحقیقات امنیت سایبری و توسعه آن سرمایه‌گذاری کند.


دفتر ملی سایبری قصد دارد علاوه بر مرکز بئرسبع، مرکز دوم امنیت سایبری خود را در دانشگاه تل‌آویو راه‌اندازی کند. این دفتر یک تمرکز میان‌رشته‌ای خواهد داشت که شامل علوم سیاسی و مسائل حقوقی خواهد شد.

نتانیاهو در حال افتتاح پارک فناوری جدید در بئر سبع

پارک فناوری بئر سبع